• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Hunches a Language Teacher Lives by in an Action Research: Revelations of an L2 Writing Teacher

    (ندگان)پدیدآور
    Ghahremani Ghajar, Sue-SanNavarchi, AtefehVosoughi, Marjan
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The researchers in this study aimed to demonstrate how impossible it could be for a language teacher to take fixed, systematic routes of action in recent Action Research designs.  This was instantiated in an L2 (here, English) 'essay writing' course among some Persian speaker university students majoring in Hygiene Sciences (Family and Environment). Evidences regarding individualistic progress of  students in 1)selecting a topic for their writing assignments, and 2) initiating talk on their selected topics are discussed to verify how complex it was to undertake the "process" and "catalytic" trustworthiness check of the present study via fixed action plans. 
    کلید واژگان
    Action Research
    Reflective Teacher
    Essay Writing
    Technical AR
    Participatory AR

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2016-12-01
    1395-09-11
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه الزهرا (س)
    استادیار دانشگاه الزهرا (س)
    دانشجوی دکتری دانشگاه الزهرا (س)

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_5495.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382579

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب