• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vocabulary Instruction Method and Specialized Reading Comprehension: Build a Bridge or Wash it away

    (ندگان)پدیدآور
    Dabaghi, AzizollahBarati, HosseinHeidari, Adeleh
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study aimed to examine and compare the impact of teaching economic terms through etymological elaboration with three more conventional methods of vocabulary instruction in ESP courses in Iran, that is, teaching through contextual definitions, L1 translation, and implicit instruction on the learners' general comprehension of economic texts and their understanding of author's opinion. As for general comprehension, the performance of students on the reading comprehension test was not affected by vocabulary instruction method in the four groups. In other words, it seemed that there was no causal relationship between the vocabulary instruction method and general reading comprehension. Regarding author's opinion, the results showed a superiority of etymological elaboration over contextual definition, translation, and implicit instruction.
    کلید واژگان
    etymological elaboration
    English for Economics
    contextual definitions
    L1 translation
    implicit instruction

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2016-12-01
    1395-09-11
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه اصفهان
    دانشیار دانشگاه اصفهان
    دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_5493.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382577

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب