• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 1, Issue 212
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 1, Issue 212
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Projecting Cultural Identity through Metadiscourse Marking; A Comparison of Persian and English Research Articles

    (ندگان)پدیدآور
    Abdi, Reza
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Writing projects are socially-situated identities. The rhetorically-loaded aspects of writing, like metadiscourse marking, are more prone to carry such identities. Through analyzing metadiscourse strategies employment in Persian and English (as the lingua franca of academic discourse community) research articles, this study makes an attempt to find out whether Persian native writers take on the identity and norms of the discourse community in writing in their own language or preserve the cultural identity and norms of their native language. A comparison of 36 Persian and 36 English research articles showed that, on the whole, the norms of Persian language in the use of metadiscourse were different from that of the academic discourse community. Closer analysis revealed more similarities in the employment of interactive metadiscourse used to guide the readers, and significant differences in the use of interactional metadiscourse that could represent the specific cultural identity of the Persian writers.
    کلید واژگان
    : metadiscourse
    culture
    identity
    discourse community
    genre analysis

    شماره نشریه
    212
    تاریخ نشر
    2008-12-01
    1387-09-11
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    assistant professor at the university of mohaghegh ardabili

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_638.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382515

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب