• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 5, Issue 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 5, Issue 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Toward an Analysis of the Bond between Emotional Intelligence and Self-Efficacy among EFL Teachers

    (ندگان)پدیدآور
    مشهدی, حبیب الله
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study explored the relationship between emotional intelligence (EI) and self-efficacy in 71 Iranian EFL teachers in private language institutes. The participants' EI and self-efficacy were rated through questionnaires. They were also administered a demographic sheet. The findings revealed that EFL teachers' EI was significantly and positively correlated with their self-efficacy, and it could also account for a considerable amount of variance in teachers' self-efficacy. Another line of the results showed significant differences in the teachers' EI and self-efficacy with respect to the demographics- marital status and years of teaching experience. Implications are discussed
    کلید واژگان
    Emotional Intelligence
    Self-efficacy
    EFL teachers

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2013-11-01
    1392-08-10
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه زابل

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_593.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382479

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب