• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کارآیی مدل ماهی بزرگ در ظرف کوچک: مقایسه اضطراب امتحان، خودپنداره تحصیلی وخودپنداره اجتماعی دانشجویان استعداد درخشان و عادی

    (ندگان)پدیدآور
    قمرانی, امیریار محمدیان, احمدصمدی, مریمشمسی, عبدالحسیناحمدزاده, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    382.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی کارایی مدل ماهی بزرگ در ظرف کوچک (BFLPE) از طریق مقایسه اضطراب امتحان، خودپنداره تحصیلی و خودپنداره اجتماعی دانشجویان استعداد درخشان و عادی بود. به­منظور دست­یابی به هدف فوق، 70 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان در مقطع کارشناسی و در دو گروه استعداد درخشان و عادی با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه­های اضطراب امتحان و خودپنداره تحصیلی و اجتماعی مورد مقایسه قرار گرفتند. یافته­های پژوهش نشان داد که دانشجویان استعداد درخشان نسبت به گروه عادی از اضطراب امتحان کمتر و خودپنداره تحصیلی مثبتی برخوردار بودند و خودپنداره اجتماعی در دانشجویان عادی بالاتر از دانشجویان استعداد درخشان گزارش شد. با توجه به نتایج پژوهش به­نظر می­رسد که دانشجویان با سطح توانایی بالا با قرار گرفتن در یک محیط آموزشی عادی ارزیابی متفاوت و مثبت­تری از خود دارند که گویای کارآیی مدل ماهی بزرگ در ظرف کوچک و تأثیر محیط آموزشی بر برخی مؤلفه­های روانشناختی از جمله خودپنداره و اضطرب امتحان می­باشد.
    کلید واژگان
    مدل ماهی بزرگ در ظرف کوچک (BFLPE)
    اضطراب امتحان
    خودپنداره تحصیلی
    خودپنداره اجتماعی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان
    استادیار روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان
    دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_68401.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382323

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب