• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی تمرینات یکپارچگی حسی بر کاهش رفتارهای کلیشه‌ای کودکان درخودمانده

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی‌زاده, محمدرضاشریفی درآمدی, پرویزافروز, غلامعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    575.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی تمرینات یکپارچگی حسی بر اساس تئوری آیرس  بر کاهش رفتارهای کلیشه‌ای کودکان در خود مانده 3-14سال بود و از نوع کاربردی نیمه‌آزمایشی می‌باشد. جامعه آماری شامل کودکان 3 تا 14 ساله درخودمانده استان تهران که در مراکز توان‌بخشی تحت آموزش قرار داشتند، بود. 20 نفر از کودکان با توجه به معیار سنی به‌صورت در دسترس انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه ده‌نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. مداخله به صورت تمرینات یکپارچگی حسی، طبق مدل آیرس به مدت شش ماه، و سه روز در هفته، و هر جلسه یک ساعت به صورت انفرادی انجام گرفت. و از زیرآزمون رفتارهای کلیشه‌ای مقیاس درجه‌بندی درخودمانده گیلیام استفاده شد. داده‌های با آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشانداد که تمرینات یکپارچگی حسی مدل آیرس بر کاهش رفتارهای کلیشه‌ای کودکان در خودمانده مؤثر می‌باشد.
    کلید واژگان
    یکپارچگی حسی
    رفتارهای کلیشه‌ای
    درخودمانده

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان‌استثنایی، دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات، تهران.
    دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
    استاد ممتاز دانشگاه تهران، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_66276.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382159

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب