نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتکمینی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorزربخش بحری, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:27:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:27:52Z
dc.date.available1399-07-09T10:27:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:27:52Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-14en_US
dc.date.submitted1397-03-24fa_IR
dc.identifier.citationتکمینی, سمیه, زربخش بحری, محمدرضا. (1395). بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه اول. توانمندسازی کودکان استثنایی, 7(2), 68-78.fa_IR
dc.identifier.issn2588-3488
dc.identifier.issn2645-3630
dc.identifier.urihttp://www.ceciranj.ir/article_63658.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382144
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول می‌باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان چالوس که در سال 1394-1395 مشغول به تحصیل بودند به تعداد 3800 نفر بود، که از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای300 نفر(168 دختر و132پسر) انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های مشکلات یادگیری کلورادو ویلکات (2011)، حالت فراشناختی اونیل و عابدی (1996) و اضطراب ریاضی لانگ (2001) استفاده شد. داده‌های حاصل به روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌های به‌دست‌آمده نشان داد بین مشکلات یادگیری و اضطراب ریاضی همبستگی مثبت و بین حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی همبستگی منفی و معنی‌داری وجود دارد. همچنین سهم شناخت اجتماعی و حساب کردن در پیش‌بینی اضطراب ریاضی دانش‌آموزان نسبت به بقیه متغیرها بیشتر بوده است. نتایج نشان داد که عدم توانایی دانش آموزان در حساب کردن و شناخت اجتماعی باعث افزایش اضطراب ریاضی در آن ها می شود.fa_IR
dc.format.extent1321
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی کودکان استثنایی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofتوانمندسازی کودکان استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofEmpowering Exceptional Childrenen_US
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectحالت فراشناختیfa_IR
dc.subjectمشکلات یادگیریfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مشکلات یادگیری و حالت فراشناختی با اضطراب ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه اولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ عمومی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاﺳﺘﺎدﻳﺎر ﮔﺮوه رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage68
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد