دوره 9, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش برنامۀ فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین باکودک آهسته گام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش برنامۀ فرزندپروری مثبت بر ارتباط والدین با کودک آهسته گام خویش بود.پژوهش حاضر، یک مطالعۀ شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون–پسآزمون و گروه کنترل است. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل کلیۀ والدین ...
-
اثربخشی مداخلۀ هدفمند خواندن مبتنی بر پاسخ به مداخله بر عملکرد خواندن و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان نارساخوان پایۀ سوم ابتدایی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی مداخلۀ هدفمند خواندن مبتنی بر پاسخ به مداخله بر عملکرد خواندن و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان نارساخوان در شهر همدان انجام شده است. این پژوهش، یک مطالعۀ نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون ...
-
اثربخشی آموزش رفتاری والد بر تعامل والد-کودک و تنیدگی فرزندپروری مادران کودکان با اختلال کاستی توجه - بیشفعالی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)این پژوهش با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش رفتاری والد بر تنیدگی فرزندپروری و تعامل والد- کودک در مادران کودکان با اختلال کاستی توجه - بیشفعالی انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی و طرح مورد استفاده در این پژوهش طرح ...
-
تأثیر آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر بر سخترویی و تعادل عاطفۀ مادران کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی– نقصتوجه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر سخترویی و تعادل عاطفۀ مادران کــودکـان مبتـلا بـه اختـلال کاستی توجه – بیشفعالی انـجـام شد. روش پـژوهـش، از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه ...
-
اثربخشی برنامۀ آموزشی درمان با استفاده از لگو بر تعامل اجتماعی و رفتارهای قالبی کودکان اتیسم
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)این پژوهش با هدف تعیین میزان اثربخشی برنامۀ آموزشی درمان با استفاده از لگو بر تعامل اجتماعی و رفتارهای قالبی کودکان اتیسم انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی و طرح مورد استفاده در این پژوهش طرح پیشآزمون- پسآزمون با ...
-
بررسی مقایسهای اثربخشی روش خودآموزی کلامی و بازیهای ادراکی- حرکتی بر سازماندهی رفتاری- هیجانی و مهارت حل مسأله در دانشآموزان مبتلا به اختلال کاستیتوجه – بیشفعالی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)دانشآموزان مبتلا به اختلال کاستیتوجه – بیشفعالی از جمله افرادی هستند که در مهارت حل مسأله و سازماندهی رفتاری- هیجانی با مشکلاتی رو به رو هستند. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسهای اثربخشی روش خودآموزی کلامی و روش بازیهای ...
-
اثربخشی آموزش برنامۀ اوقات فراغت عرش بر سلامت روانی مادران کودکان آهستهگام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش برنامۀ اوقات فراغت عرش بر سلامت روانی مادران کودکان آهستهگام بود. پژوهش حاضر یک مطالعۀ نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون و گروه کنترل بود. نمونۀ آماری این پژوهش را 30 نفر از مادران ...
-
طراحی و اعتباریابی مقدماتی برنامۀ کنترل بازداری رفتارهای خودآسیبرسان عمدی نوجوان*
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-09-23)پژوهش حاضر با هدف طراحی و ارزیابی اعتبار و روایی برنامۀ موبایلی آموزش کنترل بازداری رفتارهای خودآسیبرسان عمدی نوجوانان اجرا شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ پژوهش همۀ دختران بستری در بیمارستانهای روانپزشکی ...



