• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه انتظام اجتماعی‌
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش‌آموزان بر حسب زمینه‌های خانوادگی

    (ندگان)پدیدآور
    باقری کراچی, امینمهرابی, امیرحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    601.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: آسیب اجتماعی  از جمله مشکلات عمده‌ای است که امروزه گریبانگیر بسیاری از جوامع کنونی است. هدف این پژوهش مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش‌آموزان متوسطه اول بر حسب زمینه‌های خانوادگی بود. روش‌شناسی: در این پژوهش از روش توصیفی از نوع علی –مقایسه‌ای  استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش­آموزان پسر متوسطه اول شهر در سال تحصیلی 97-1396 بود.  حجم نمونه در این پژوهش  براساس جدول مورگان، 152 تعیین گردید. در این پژوهش از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده شد. برای سنجش نگرش به آسیب‌های اجتماعی از پرسشنامه آقایی و تیمور تاش استفاده گردید، برای تعیین روایی این پرسشنامه، از روش اعتبار صوری و برای محاسبه پایایی این پرسشنامه از روش آلفای کرانباخ استفاده گردید. یافته‌های پژوهش: یافته‌های پژوهش نشان داد که میانگین نگرش به آسیب اجتماعی  دانش‌آموزانی که والدین آنان تحصیلات پایین‌تر، سن بالاتر، وضعیت اقتصادی نامطلوب‌تر دارند، نسبت به بقیه دانش‌آموزان بیشتر است. همچنین  میانگین نگرش به آسیب اجتماعی دانش‌آموزانی که پدر آنان بیکار است، مادر آنان نیز شاغل نیست و یا  پدر و  مادر آنان با هم زندگی نمی‌کنند، نسبت به  بقیه دانش‌آموزان بالاتر است. نتیجه‌گیری: از آنجایی‌که طبق یافته‌های پژوهش میانگین آسیب اجتماعی دانش‌آموزانی که والدین آنان سن بالاتر، تحصیلات پایین‌تر، وضعیت اقتصادی نامطلوب‌تر دارند و یا بیکار هستند، بیشتر از سایر دانش‌آموزان است ، پیشنهاد می‌شود این دانش‌آموزان و والدین آنان برای آموزش مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
    کلید واژگان
    آسیب اجتماعی
    دانش‌آموزان
    زمینه‌های خانوادگی
    وضعیت اقتصادی
    شرایط اجتماعی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان

    شاپا
    2008-6024
    URI
    http://sopra.jrl.police.ir/article_83300.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381838

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب