بهرهوری بخش خدمات در اقتصاد ایران و روشهای ارتقاء آن
(ندگان)پدیدآور
عباسیان, عزتاللهمهرگان, نادرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گستردگی و تنوع فعالیتهای بخش خدمات در اقتصاد، در کنار سهم آن از ارزشافزوده و اشتغال اهمیت توجه به این بخش را دو چندان مینماید. مطالعات صورت گرفته توسط سازمانهای بینالمللی و داخلی، علیرغم سهم بالای بخش خدمات از اشتغال و تولید ناخالص داخلی (GDP)، حکایت از وضعیت نامطلوب این بخش از نقطه نظر بهرهوری نیروی انسانی دارد. این مقاله علاوه بر اثبات ادعای فوق در کنار اشاره به روشها و مشکلات مربوط به اندازهگیری بهرهوری در بخش خدمات، علل پایین بودن بهرهوری بخش خدمات را از دیدگاه علمی و با استفاده از تکنیک DEA مورد اشاره قرار میدهد. در پایان به راهکارهایی جهت افزایش بهرهوری در بخش خدمات و زیربخشهای مربوطه اشاره خواهد شد.
کلید واژگان
بهرهوری نیروی کاربهرهوری بخش خدمات
اقتصاد ایران
DEA
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2009-05-221388-03-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدانعضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان
شاپا
2645-39672645-3975




