دوره 8, شماره 16
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طراحی و ساخت مقیاس سواد اطلاعاتی دانشجویان رشته روانشناسی ضرورتی برای نیاز سنجیهای آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)با توجه به اهمیت سواد اطلاعاتی برای دانشجویان دانشگاه، پژوهش حاضر با هدف طراحی مقیاسی روا و پایا به منظور سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی انجام شده است. برای این منظور، بر اساس نظر متخصصان ...
-
تحلیل کیفیت نظام آموزش عالی ایران بر اساس موازین رتبهبندیهای جهانی: رهیافتهایی برای برنامهریزان آموزش عالی
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی کیفیت نظام آموزش عالی ایران براساس موازین رتبهبندیهای جهانی و ارائه رهیافتهایی برای برنامهریزان آموزش عالی کشور است که از رویکرد تحقیق کیفی از نوع تئوری زمینهایی بهره گرفته است. شرکتکنندگان در ...
-
مطالعه مفهوم و ابعاد شهروندی دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران؛ دلالتهایی در برنامه ریزی آموزشی
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)هدف پژوهش مطالعه مفهوم، ابعاد و مصادیق شهروندی دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران از منظر اساتید و دانشجویان و ارتباط آن با عناصر برنامه ریزی آموزشی در این نظام آموزشی است. پژوهش از راهبرد کیفی بهره گرفته و با روش پدیدارشناسی ...
-
تحلیل نابرابری فضایی شاخصهای آموزشی در استانهای ایران و شناسایی عوامل کلیدی مرتبط با آن با رویکرد توسعه پایدار
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)بهرهمندی اعضای جامعه از سطح قابل قبولی از امکانات و خدمات آموزشی، بنیان اصلی توسعه هر جامعهای را تشکیل میدهد. برقراری تعادل و توازن میان کمیت و کیفیت شاخصهای آموزشی بر اساس نیاز افراد جامعه، ضمن ایجاد عدالت در دسترسی ...
-
ارزیابی نابرابری شاخص آموزشی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)پژوهش حاضر به بررسی وضعیت شاخص آموزشی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه میباشد. از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی ـ تحلیلی میباشد. جامعه آماری آن 14 شهرستان استان کرمانشاه با تأکید بر منطقه اورامانات میباشد در راستای ...
-
تأملی انتقادی بر سیاستها و سازوکارهای آموزشهای فنی و حرفهای در تناسب با موازین دانشگاه کارآفرین (مطالعه موردی: دانشگاه فنی وحرفهای)
(دانشگاه مازندران, 2020-01-21)پژوهش حاضر با هدف تحلیل سیاستها و سازوکارهای آموزشی دانشگاه فنی حرفهای به عنوان یک مطالعه موردی در صدد است تا کم و کیف برنامههای آموزشی این دانشگاه را تحلیل، چالش ها و آسیب های پیش رو را شناسایی ...



