• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مؤلفه‌های آموزشی در تبیین خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه)

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, لاله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    244.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خودکارآمدی کارآفرینانه یکی از مهم‌ترین بنیان‌های درگیر شدن در فعالیت‌های کارآفرینی است. از این‌رو، بسیاری از مراکز و مؤسسات آموزش عالی در جهت افزایش سطح خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند. طی این مدت مشخص شده است که مؤلفه‌های آموزشی می‌توانند رابطه‌ی بین آموزش‌های کارآفرینانه و خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان را تحت تأثیر قرار دهند. بر این پایه، هدف این پژوهش بررسی نقش مؤلفه‌های آموزشی در تبیین خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه بود که به شیوه‌ی میدانی انجام شد. ابزار اندازه‌گیری متغیرها پرسشنامه‌ای محقق ساخته بود که روایی آن توسط متخصصان موضوعی در گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه که صاحب اثر در این زمینه بودند، تأیید شد و پایایی آن نیز از راه محاسبه‌ی تتای ترتیبی (88/0 – 74/0 =θ) مورد پذیرش قرار گرفت.  داده‌ها در محیط نرم‌افزار SPSSWin20  و R تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌های حاصل از مقایسه‌ی میانگین (آزمون من‌ویتنی) نشان داد که بین سطح خودکارآمدی دانشجویانی که در دوره‌های آموزش کارآفرینی شرکت کرده بودند و آنهایی که شرکت نکرده بودند تفاوت معنی‌داری وجود ندارد. همچنین، بین کیفیت مؤلفه‌های آموزشی و درک از خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان رابطه‌ی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. در نهایت، یافته‌های تحلیل رگرسیون ترتیبی گویای آن بود که 27.1 درصد از واریانس خودکارآمدی کارآفرینانه‌ی دانشجویان توسط مؤلفه‌های آموزشی مورد بررسی، تبیین می‌شود (10/27 =R2 مک‌ فادن).
    کلید واژگان
    خودکارآمدی کارآفرینانه
    آموزش‌های کارآفرینانه
    مؤلفه‌های آموزشی و رگرسیون ترتیبی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه رازی

    شاپا
    2588-7106
    URI
    http://eraa.asnrukh.ac.ir/article_90465.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381292

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب