• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
    • دوره 7, شماره 4 (بهار 1399)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
    • دوره 7, شماره 4 (بهار 1399)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استفاده از یک تکلیف غیرمعمول برای بررسی دانش تکلیف -ریاضی و دانش محتوایی عمومی ‏معلمان دوره ابتدایی استان تهران از مفهوم کسر

    (ندگان)پدیدآور
    ایزدی, مهدیریحانی, ابراهیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    352.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف بررسی دانش تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی استان تهران درباره مفهوم کسر انجام شد. روش تحقیق، روش ‏توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل معلمان دوره ابتدایی استان تهران در سال تحصیلی 1398- ‏‏1397 بود که نمونه مورد مطالعه شامل 137 نفر از آن‌ها، به روش نمونه‌گیری ‏خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شد. برای انجام این مطالعه، از یک آزمون محقق ساخته متشکل از یک تکلیف غیرمعمول دو قسمتی برای بررسی دانش ‏تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی معلمان دوره ابتدایی درباره مفهوم کسر استفاده شد. نتایج ‏بررسی‌ها، نشان داد که معلمان از دانش تکلیف ریاضی و دانش محتوایی عمومی مناسبی درباره مفهوم کسر (زیرساختار جزء به کل) برخوردار نیستند. تأکید بیش‌ازحد بر زیرساختار ‏جزء به کل، توجه نکردن به همه ابعاد زیرساختار جزء به کل و نپرداختن متوازن به سایر ‏زیرساختارهای مفهوم کسر در محتواهای آموزشی معلمان و دانش‌آموزان می‌تواند بخشی از ‏دلایل احتمالی این ضعف باشد؛ بر همین اساس، پیشنهاد این تحقیق، پرداختن متوازن به همه زیرساختارهای مفهوم کسر و تسلط‌زدایی از رویکرد جزء به کل در محتواهای آموزشی معلمان و دانش‌آموزان و ارتقاء دانش محتوایی عمومی و دانش تکلیف ریاضی معلمان دوره ابتدایی از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.‏
    کلید واژگان
    دانش تکلیف ریاضی
    دانش محتوایی عمومی
    معلمان دوره ابتدایی
    مفهوم کسر
    تکلیف غیر‌معمول

    شماره نشریه
    41399
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، آموزش ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشیار، آموزش ریاضی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    شاپا
    2345-6523
    2345-6531
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/etl.2020.49091.3079
    http://etl.journals.pnu.ac.ir/article_6744.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380482

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب