الگوی ساختاری چندگروهی بین رویکرد یادگیری و تجارب شخصی و آموزشی در دو گروه دانشجویان علوم انسانی و علوم تحلیلی-ریاضی
(ندگان)پدیدآور
کیانی, مسعودرحیمی, حمیدنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رویکردهای یادگیری (عمقی و سطحی) با تجارب شخصی و آموزشی دانشجویان در پایان دوره چهار ساله کارشناسی در دو گروه علوم انسانی و علوم تحلیلی-ریاضی است. برای این منظور 320 نفر از دانشجویان سال آخر دانشگاه اصفهان با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. از پرسشنامه رویکرد یادگیری بیگز به منظور مطالعه رویکرد یادگیری دانشجویان و از پرسشنامه رشد تجارب شخصی و آموزشی برای اندازهگیری تجارب شخصی و آموزشی آنان در چهار بعد مهارتهای شناختی، مهارتهای محاسباتی، مهارتهای خودنظمبخشی و مهارتهای اجتماعی استفاده شد. نتایج نشان داد که در هر دو گروه علوم انسانی و علوم تحلیلی-ریاضی، بین رویکرد یادگیری عمقی (انگیزش عمقی و راهبرد عمقی) با تجارب شخصی و آموزشی دانشجویان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (01/0p
کلید واژگان
رویکردهای یادگیریتجربه شخصی و آموزشی
دانشجو
علوم انسانی
علوم ریاضی
شماره نشریه
41398تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
استادیار روان شناسی تربیتی، دانشگاه کاشاندانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه کاشان
شاپا
2345-65232345-6531




