• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب‌های الکترونیکی (مورد مطالعه دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان)

    (ندگان)پدیدآور
    نقش, سیمینخطیب زنجانی, نازیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    225.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، تعیین عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب‌های الکترونیکی به منظور ارائه یک مدل مناسب است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن را دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان به تعداد 1876 نفر زن و مرد تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای چند مرحله‌ای بوده که به طور تصادفی از بین نواحی 2، 3 و 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان با استفاده از جدول مورگان تعداد 320 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسش‌نامه عوامل چهارگانه جذابیت کتاب‌های الکترونیک (دسترس‌پذیری، قابلیت تعامل با کتاب‌، انعطاف‌پذیری کتاب و چند رسانه‌ای بودن کتاب)، انگیزه یادگیری و توسعه جذابیت کتاب‌های الکترونیک می‌باشد. برای تأمین روایی پرسش‌نامه‌ها به لحاظ محتوا، از دیدگاه‌های ده تن از استادان و متخصصان تولید کتاب‌های الکترونیکی استفاده و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ ‌93/0=α محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSSv.20 به صورت آمار توصیفی (شامل جدول توزیع فراوانی، میانگین، درصد، انحراف معیار) و آمار استنباطی (روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه گام به گام) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، بین ابعاد چهار گانه دسترس‌پذیری، قابلیت تعامل با کتاب و انعطاف‌پذیری کتاب و چند رسانه‌ای بودن کتاب با توسعه جذابیت کتاب‌های الکترونیکی، در سطح 05/0>P رابطه معناداری وجود دارد. انگیزه یادگیری، رابطه بین ابعاد چهارگانه (دسترس‌پذیری، قابلیت تعامل با کتاب و انعطاف‌پذیری کتاب، چند رسانه‌ای بودن کتاب) با توسعه جذابیت کتاب‌های الکترونیکی را میانجی‌گری می‌کند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد، مدل تجربی پژوهش از برازش نسبتاً مطلوبی برخودار بوده است.
    کلید واژگان
    کتاب‌های الکترونیکی
    دسترس‌پذیری
    قابلیت تعامل با کتاب
    انعطاف‌پذیری کتاب

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته دکترا، برنامه‌ریزی آموزش از دور، دانشگاه آزاد اسلامی
    استادیار، برنامه‌ریزی آموزش از راه دور، دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2345-6523
    2345-6531
    URI
    http://etl.journals.pnu.ac.ir/article_4085.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380400

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب