نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکبخت, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:21:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:21:43Z
dc.date.available1399-07-09T10:21:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:21:43Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-14en_US
dc.date.submitted1397-07-22fa_IR
dc.identifier.citationنیکبخت, محمدرضا, قاسمی, علی. (1397). تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول. پژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسی, 10(40), 137-146.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0379
dc.identifier.issn2383-272X
dc.identifier.urihttp://faar.iauctb.ac.ir/article_546196.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380152
dc.description.abstractدر عصر پرشتاب امروزی، وجود سیستم مدیریت با کفایت و کارا برای هدایت عملیات شرکت و باقی ماندن در عرصه رقابت، ضروری است. بدیهی است هر چه توانایی مدیریت در کنترل واحد تجاری بیشتر باشد، فرآیند راهبری آن بهتر صورت گرفته و در نهایت، شرکت توانایی لازم برای باقی ماندن در صحنه رقابت را خواهد داشت. هدف مقاله حاضر، بررسی تأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول می‌باشد. در این راستا، توانایی مدیریت به صورت تمرکز توان مدیر برای بالا بردن میزان کارایی منابع شرکت تعریف شده است. برای محاسبه رقابت نیز از شاخص‌های لرنر، لرنر تعدیل شده و هرفیندال – هیرشمن استفاده شده است. جامعه آماری مورد بررسی شامل 87 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده که به روش تلفیق کل داده‌ها و رگرسیون حداقل مربعات معمولی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. نتایج این پژوهش بیانگر تأیید فرضیه‌ها بوده و نشان می‌دهد که توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصول تأثیر مثبت و معناداری دارد. In today's surging era, efficient and effective management system to guide the company's operations and remain competitive is essential. Obviously, the management ability to the entity's control, the more effective governance and, ultimately, the company will have the ability to stay in the competition. This study examined the effectiveness of management's ability to compete in the product market. In this regard, managing director for focusing power to enhance the efficiency of the resource is defined. To calculate competition indices Lerner, Lerner adjusted and the Herfindahl – Hirschman are used. The population included 87 companies listed in Tehran Stock Exchange, which is a combination of methods and data were analyzed by ordinary least squares regression. The results of this study confirmed the hypothesis and showed that the ability to manage a positive and significant effect on competition in the product market.   <strong>Keywords:</strong> Management Ability, Competition, Lerner index, Adjusted Lerner Index, Herfindahl – Hirschman Index. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent1015
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسیfa_IR
dc.subjectواژه‌های کلیدی: توانایی مدیریتfa_IR
dc.subjectرقابتfa_IR
dc.subjectشاخص لرنرfa_IR
dc.subjectشاخص لرنر تعدیل شدهfa_IR
dc.subjectشاخص هرفیندال – هیرشمنfa_IR
dc.titleتأثیر توانایی مدیریت بر رقابت در بازار محصولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری، دانشگاه تهران، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداری، موسسه آموزش عالی تاکستان، تاکستان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue40
dc.citation.spage137
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد