• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و طبقه‌بندی انواع بازی‌های مراکز پیش‌دبستانی شهرستان ملایر

    (ندگان)پدیدآور
    کلانتری دهقی, هانیهنوری, علیعباسی, فرزانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    321.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بازی یک ابزار آموزشی بسیار مهم برای پرورش ظرفیت­های ذهنی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی کودکان به شمار می­آید. کودکان از طریق بازی می­­توانند به شکل خلاقانه­تر بیندیشند و مهارت­­های هیجانی-اجتماعی خود را بهبود بخشند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و طبقه­­بندی انواع بازی­های مورد استفاده توسط معلمان مراکز پیش­­دبستان انجام شد. داده­­های پژوهش با استفاده از روش پیمایش و از طریق مصاحبۀ ساختاریافته با تعداد هفده معلم پیش­­دبستان شاغل به تدریس در مراکز شهرستان ملایر گردآوری شد. برای تحلیل داده­­ها، با استفاده از روش تحلیل مضمونی ابتدا پاسخ­­های شرکت­­کنندگان در مجموعه­­ای از کدهای اولیه تعریف شدند. سپس، کدهای تعریف­شده بر اساس تفاوت­­ها و شباهت­­ها از هم تفکیک شدند و در طبقه­­های مفهومی بزرگتری قرار داده شدند. نتایج نشان داد که معلمان پیش­دبستان شهرستان ملایر از تعداد بیست عنوان بازی استفاده می­کنند و این عناوین متفاوت بازی را می­توان در سه دستۀ حرکتی/کنشی، آفرینشی/ساختنی و تماشاگری طبقه­بندی نمود. همچنین نتایج گویای کاربرد گروهی یا موازی اغلب بازی­های مورد استفاده در این مراکز بود
    کلید واژگان
    بازی
    پیش دبستان
    طبقه بندی بازی ها

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفۀ تعلیم و تربیت، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران

    شاپا
    2383-0700
    2383-0719
    URI
    http://fabak.ihcs.ac.ir/article_5002.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379754

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب