نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیخه, رضاfa_IR
dc.contributor.authorصفایی مقدم, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorپاک سرشت, محمد جعفرfa_IR
dc.contributor.authorمرعشی, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:20:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:20:33Z
dc.date.available1399-07-09T10:20:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:20:33Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-24en_US
dc.date.submitted1398-10-03fa_IR
dc.identifier.citationشیخه, رضا, صفایی مقدم, مسعود, پاک سرشت, محمد جعفر, مرعشی, منصور. (1398). بررسی دیدگاه برساخت‌گرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزه‌های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر وکودک, 10(2), 1-30.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0700
dc.identifier.issn2383-0719
dc.identifier.urihttp://fabak.ihcs.ac.ir/article_4859.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379751
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی در باره کودکی است و آنچه این دیدگاه برای برنامه آموزش تفکر به کودکان دارد. پژوهش با روش فلسفی صورت گرفته است. برساخت­گرایی اجتماعی دیدگاهی است که کودک و دوره کودکی را برساخته­ای اجتماعی-فرهنگی می­داند و نه امری طبیعی. بر این اساس، کودک از ویژگی­های رشدیِ طبیعیِ ثابت برخوردار نیست، در عین حال صلاحیت کافی برای این که به عنوان عامل اجتماعی به حساب آید را دارا می باشد. برخلاف باورهای سنتی، در این دیدگاه کودک نه ارزش ابزاری، بلکه ارزش ذاتی دارد. برساخت­گرایی اجتماعی تفکر کودک را مستقل از بزرگسال و برخوردار از سرشتی اجتماعی می­داند. این مکتب بر گفتمان­های چندگانه پست­مدرنیسم، فمینیسم پساساختارگرا، پسااستعمارگرایی و جامعه­شناسی جدید کودکی مبتنی است. برخی از آموزه­های منتج از برساخت­گرایی اجتماعی کودکی در زمینه آموزش تفکر به کودکان از این قرار هستند: بافت­ و زمینه­های فرهنگی و اجتماعی در آموزش تفکر به کودکان اهمیت می­یابد، آموزش تفکر به صورت گروهی برجسته می­شود. بر روابط تعاملی، یادگیری مشارکتی، دوستی­ها و بازی­های نمایشی کودکان تأکید می­شود. نقش نهادهای غیر رسمی در کنار نهاد رسمی آموزش و پرورش در جریان رشد تفکر کودک بیش از پیش اهمیت می­یابد.fa_IR
dc.format.extent241
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofتفکر وکودکfa_IR
dc.relation.ispartofThinking and Childrenen_US
dc.subjectبرساخت گرایی اجتماعی کودکیfa_IR
dc.subjectکودکfa_IR
dc.subjectآموزش تفکرfa_IR
dc.subjectروش فلسفیfa_IR
dc.titleبررسی دیدگاه برساخت‌گرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزه‌های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای فلسفه تعلیم و تربیتfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه شهید چمران اهواز،fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه شهید چمران اهواز،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد