نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجاهدی, ربابfa_IR
dc.contributor.authorبدری گرگری, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, فیروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:20:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:20:30Z
dc.date.available1399-07-09T10:20:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:20:30Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-15en_US
dc.date.submitted1397-08-24fa_IR
dc.identifier.citationجاهدی, رباب, بدری گرگری, رحیم, محمودی, فیروز. (1397). تاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی یا (5E) بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم. تفکر وکودک, 9(2), 97-120.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0700
dc.identifier.issn2383-0719
dc.identifier.urihttp://fabak.ihcs.ac.ir/article_3938.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379734
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی بر تفکر انتقادی دانش آموزان در درس علوم پایه ششم انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانش آموزان پایه ششم در مدارس شهرستان شبستر بودند. از میان آن ها  دانش آموزان پایه ششم دو مدرسه به صورت نمونه در دسترس انتخاب شده و به عنوان گروه کنترل ( 20 نفر) و گروه آزمایش ( 20 نفر) جایگزین شدند. پیش از اجرای متغیر مستقل (الگوی طراحی آموزشی بایبی) میزان تفکر انتقادی گروه ها با کمک پرسشنامه کرنل اندازه گیری شد. سپس آزمودنی های گروه آزمایش، به مدت هشت جلسه به یادگیری از طریق الگوی طراحی آموزشی بایبی پرداختند. پس از اتمام جلسات مداخله، پس آزمون برای هر دو گروه اجراشد. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که الگوی طراحی آموزشی بایبی در درس علوم بر تفکر انتقادی دانش آموزان تأثیر مثبت دارد ( 001/0 ≥P). به کارگیری الگوی طراحی آموزشی بایبی در آموزش علوم، باعث افزایش میزان تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم شده است.fa_IR
dc.format.extent308
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofتفکر وکودکfa_IR
dc.relation.ispartofThinking and Childrenen_US
dc.subjectالگوی طراحی آموزشی بایبیfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان ابتداییfa_IR
dc.subjectتدریسfa_IR
dc.titleتاثیر الگوی طراحی آموزشی بایبی یا (5E) بر تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم تربیتی ، استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد