• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی الزامات طراحی برنامه‌ی درسی آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان بناب در سال تحصیلی 1396-1395

    (ندگان)پدیدآور
    سالمی, یلدامجلل چوبقلو, محمدعلیحجتی, سید عبداله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی الزامات طراحی برنامه­ی درسی آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان بناب در سال تحصیلی 1396-1395 می­باشد. روش تحقیق استفاده شده توصیفی- اکتشافی است. جامعه­ی آماری شامل کلیه­ی معلمان ابتدائی آموزش و پرورش شهرستان بناب به تعداد 489 نفر در سال تحصیلی 1396-1395 می­باشد، که حجم نمونه­ی آماری نیز بر اساس فرمول کوکران 215 نفر از طریق نمونه­گیری تصادفی- طبقه­ای بدست آمده است. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسش­نامه­ی محقق­ساخته می­باشد که پس از تأیید روایی و پایایی آن (صوری) در اختیار نمونه­ی آماری قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­های آماری از روش­های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای شناسایی الزامات طراحی برنامه­ی درسی آموزش فلسفه به دانش­آموزان مقطع ابتدایی از تحلیل عاملی اکتشافی و جهت اولویت­بندی الزامات طراحی برنامه­ی درسی آموزش فلسفه به دانش­آموزان از آزمون فریدمن با نرم­افزار SPSS 18 استفاده گردید. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که از میان الزامات نه­گانه­ی مؤثر برای طراحی برنامه­ی درسی آموزش فلسفه به کودکان عامل توجه به نیازهای دانش­آموزان با میانگین رتبه­ی 62/4 بیشترین و عامل کاهش تمرکزگرایی در برنامه­ی درسی با میانگین رتبه­ی 91/3 کمترین تأثیر را در طراحی برنامه­ی درسی آموزش فلسفه به دانش­آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بناب دارد.
    کلید واژگان
    الزامات طراحی
    برنامه‌ی درسی
    آموزش فلسفه به کودکان
    دانش‌آموزان مقطع ابتدائی
    شهرستان بناب

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز- ایران
    استادیار گروه برنامه‌ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، بناب- ایران
    استادیار گروه برنامه‌ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، بناب- ایران

    شاپا
    2383-0700
    2383-0719
    URI
    http://fabak.ihcs.ac.ir/article_3582.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379733

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب