• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تفکر وکودک
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش میانجی‌گری باورهای معرفت شناختی در رابطه بین باورهای ضمنی هوش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    عباسیان, فرحکدیور, پروینصرامی فروشانی, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    263.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی­گری باورهای معرفت­شناختی در رابطه بین باورهای ضمنی هوش با پیشرفت­تحصیلی انجام شد. طرح پژوهش از نوع طرح‌های همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش­آموزان دوره اول متوسطه استان مازندران بود که در سال تحصیلی 97- 1396 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش 350 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از مقیاس باورهای معرفت­شناختی شومر (1990)، مقیاس ضمنی هوش عبدالفتاح (2006) و معدل سالانه دانش آموزان. داده­ها با استفاده از روشهای آماری نظیر میانگین، انحراف معیار، ضریب­همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون واسطه‌ای و مدل‌سازی معادله ساختاری تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد بین باورهای ضمنی هوش با پیشرفت­تحصیلی و باورهای معرفت شناختی رابطه منفی و معنادار در سطح P
    کلید واژگان
    باورهای معرفت‌شناختی
    باورهای ضمنی هوش
    باورهای هوشی ذاتی
    باورهای هوشی افزایشی
    پیشرفت‌تحصیلی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی
    استاد، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران،
    دانشیار، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2383-0700
    2383-0719
    URI
    http://fabak.ihcs.ac.ir/article_3538.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379721

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • مقایسة تطبیقی باورهای معرفت‌شناختی، باورهای ضدروشنفکری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد 

      زندوانیان, احمد؛ خوش خواهد, افروز؛ برزگر بفرویی, کاظم (مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی, 2015-08-23)
      هدف پژوهش حاضر، مقایسةی تطبیقی باورهای معرفت‌شناختی، باورهای ضدروشنفکری و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد در سال تحصیلی 93-1392 است. از جامعه‌ای به حجم 2180 نفر در سه دانشکده، 360 نفر به ...

    • بررسی ارتباط بین جهت گیری مذهبی درونی و بیرونی با التزام عملی به باورهای اسلامی و روش های موجود انتقال باورهای دینی در سربازان ناجا 

      ندایی فر, مصطفی (سازمان عقیدتی سیاسی ناجاThe Ideological-Political Organization of I. R. I. Police, 2016-12-21)
      زمینه و هدف: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نهادهای کشور، در کنار دیگر مأموریت های خود، نقشی پررنگ در تعالی فرهنگی جامعه ایفا میکند و به دلیل تماس مستقیم با بدنة جامعه، تعالی یا ...

    • مدل روابط علّّی هیجان منفی، باورهای مرکزی، باورهای مرتبط با مواد، عقاید وسوسه‌انگیز و تنظیم هیجان با بازگشت به مصرف مواد 

      محمدخانی, شهرام؛ صادقی, نگار؛ فرزاد, ولی‌الله (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2011-10-23)
      پژوهش حاضر به منظور بررسی روابط مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای شناختی باورهای بنیادی، باورهای مرتبط با مواد، عقاید وسوسه­انگیز، هیجان منفی و توانایی تنظیم هیجان با برگشت به مصرف مواد در قالب یک مدل علّی انجام شد. 300 نفر از ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب