اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر باورهای معرفتشناختی دانشآموزان دختر
(ندگان)پدیدآور
غریبی, حسننقشبندی, فریدوننوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام دادن تحقیق حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر باورهای معرفتشناختی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی بود. جامعۀ آماری شامل همة دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شهرستان دیواندره بود که در سال تحصیلی 1392-1393 تحصیل میکردند. برای این منظور تعداد 80 نفر به صورت تصادفی خوشهای انتخاب و به صورت تصادفی ساده به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند. قبل از اعمال متغیر آزمایشی، پرسشنامۀ باورهای معرفتشناختی شومر در اختیار افراد نمونه قرار گرفت و به گروه آزمایش به تعداد 10 جلسه راهبردهای فراشناختی آموزش داده شد. روش تحقیق نیمهآزمایشی و طرح تحقیق پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای فراشناختی موجب افزایش باورهای معرفتشناختی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شد.
کلید واژگان
راهبردهای فراشناختیباورهای معرفتشناختی
دانشآموزان
گروه آزمایش و گروه کنترل
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نورکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و دبیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره
شاپا
2383-07002383-0719




