مطالعۀ تطبیقی دورههای تربیت مربی برنامة «فلسفه برای کودکان» در ایران و کشورهای پیشرو و ارائة الگوی مناسب برای ایران
(ندگان)پدیدآور
هدایتی, مهرنوشنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالة حاضر برگرفته از طرحی است که در سال 1392 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اجرا شده است و به مطالعة دورههای تربیت مربی برنامة فلسفه برای کودکان در گروهی پژوهشی با همین عنوان و قیاس آن با دورههای مشابه در کشورهای پیشرو پرداخته است و با استناد به هفت معیارِ مرجعیت برگزاری دوره، شرایط پذیرش افراد، طول دوره، محتوای درسی، حوزههای موضوعی، الگوی نظری برنامة درسی و نحوة ارزیابی، بستة آموزشی جامعی ارائه میدهد. درنهایت، با توجه به تحلیل تطبیقی انجامشده، برنامة آموزشی کوتاهمدت 42 ساعتهای برای آمادهسازی مربیان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته ارائه شد. روش آموزش به شیوۀ حلقههای کندوکاو است که افزون بر آموزش مبانی نظری در چهار حوزة بنیانهای برنامة فلسفه برای کودکان، تعلیم و تربیت، فلسفه، و روانشناسی کودک، آموزش عملی نیز در هر دو سطح در نظر گرفته شده است.
کلید واژگان
مطالعة تطبیقیتربیت مربی
برنامة فلسفه برای کودکان
برنامة درسی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه فلسفه برای کودکان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیشاپا
2383-07002383-0719




