مرور دوره 10, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر دانش، حساسیت و نگرانی محیطزیستی دانشآموزان پایه هفتم متوسطه
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف از اجرای این پژوهش، مطالعه تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر دانش، حساسیت و نگرانی محیطزیستی دانشآموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه شهر کرج بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری دادهها، نیمه آزمایشی ...
-
تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف پژوهش، بررسی تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر بهزیستی ذهنی دانش آموزان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه پژوهش شامل ٥٤ نفر از دانش آموزان پسر پایه ششم منطقه یک شهر ...
-
بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر نظریه ذهن و باورهای ماکیاولیستی در دوره ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر نظریه ذهن و باورهای ماکیاولیستی در دانش آموزان دوره ابتدایی بود. روش پژوهش، نیمه تجربی و از نوع پیشآزمون- پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش ...
-
مقایسه بازیهای سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزشآموزی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)پژوهش کنونی با هدف مقایسهی بازیهای سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزشآموزی انجام شده است. روش پژوهش، روش کیفی و جامعهی آماری 2506 بازی سنتی و 4040 بازی رایانهای و مشارکتی از دسته بازیهای نوین است که با نمونهگیری ...
-
اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر احساس تنهایی و ناامیدی دانشآموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش فلسفه بر احساس تنهایی و ناامیدی دانشآموزان دختر پایه سوم دبستان بود. روش این پژوهش نیمه آزمایشی بوده و با استفاده از طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری این پژوهش ...
-
شناخت شناسی کودکان پیش دبستانی درباره عدالت توزیعی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)هدف این پژوهش تبیین نحوه تصمیمگیری کودکان پیشدبستانی درباره توزیع منابع میباشد. نوع پژوهش کیفی است. نمونه مورد مطالعه ۳۰کودک مقطع پیش دبستانی( ۲۰دختر و ۱۰پسر ) با میانگین سنی 6/69 ماه بود که به روش نمونهگیری دردسترس ...
-
اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان در پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)بسیاری از پژوهشگران برنامۀ « فلسفه بـه کودکـان» را یکی از ابزارهای مهم در پرورش مهارت های تفکر و خلاقیت می دانند. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی برنامۀ « فلسفه بـه کودکـان» بر پرورش خلاقیت کودکان پیش دبستانی شـهر تهـران است. ...
-
تأثیر کلاسهای UCMAS بر ارتقای چیرگی شناختی، سرعت پردازش و حافظه فعال کودکان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)مطالعه حاضر با هدف مقایسه چیرگی شناختی، حافظه فعال و سرعت پردازش دانشآموزان شرکتکننده در کلاسهای آموزش یوسیمس و افراد غیر شرکتکننده انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود که دو گروه تحت آموزش ...
-
ادراکِ کودک در اندیشههای والتر بنیامین و بازنمایی آن در فیلم دونده
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2019-08-23)در فلسفه و اندیشهی والتر بنیامین، مفهوم کودکی، ادراک و بازی کودکانه مسئلهای بسیار کلیدی است و این مفهوم در سرتاسر نوشتهها و آثار او حضوری پُررنگ و تاثیرگذار دارد. تاملات بنیامین در رابطه با مفهوم کودک از نخستین نوشتههای ...



