دوره 8, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • مفهوم فلسفه نزد ویتگنشتاین متأخر و لیپمن 

    محمدی, حمیدرضا؛ ناجی, سعید (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-08-23)
    ویتگنشتاین متأخر مسائل فلسفه را ناشی از عدم درک منطق زبان می‌داند و معتقد است فلسفه به مثابه‌ی یک راه درمان باید با روشن ساختن گرامر مفاهیم مشکل‌زا، مسائل فلسفی را منحل کند. تاکید ویتگنشتاین بر مباحثی مانند گروه یا جامعة ...

  • تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش‌آموزان دوره ابتدایی 

    کمالی مطلق, طاهره؛ نوشادی, ناصر (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-08-23)
    پژوهش حاضر با روش شبه آزمایشی،طرح دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون صورت پذیرفت. نمونه آماری شامل 120 نفر(60 نفر گروه آزمایش و 60 نفر گروه کنترل) بود. از روش سنجش توانایی پرسشگری فیشر که مبتنی بر داستان خوانی و پرسشگری بود ...