دوره 5, شماره 10

 

ارسال های اخیر

  • اثربخشی آموزش فلسفه بر قضاوت اخلاقی و عزت نفس دانش‌آموزان نابینا 

    اکرمی, لیلا؛ قمرانی, امیر؛ یارمحمدیان, احمد (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-11-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان به روش حلقۀ کندوکاو بر بهبود عزت نفس و قضاوت اخلاقی در دختران و پسران نابینای 9-11 ساله در سال 1392-1393 بود. تعداد 28 نفر دختر و پسر نابینا (14 نفر گروه آزمایش ...

  • رابطۀ سبک رفتار رهبری معلم با خلاقیت دانش‌آموزان مدارس راهنمایی 

    سلیمان‌نژاد, اکبر (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-11-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ سبک رفتار رهبری معلم با خلاقیت دانش‌آموزان راهنمایی شهر مرند و روش پژوهش از نوع هم‌بستگی بود. جامعۀ آماری شامل همة دانش‌آموزان راهنمایی شهر مرند بود و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ...

  • تأثیر آموزش مستقیم مهارت‌های تفکر بر تفکر نقادانة دانش‌آموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی 

    بدری گرگری, رحیم؛ خانلری, مریم؛ ملکیان, مرضیه (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-11-22)
    هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش مستقیم مهارت‌های تفکر بر تفکر نقادانۀ دانش‌آموزان دختر ابتدایی است. روش تحقیق از نوع روش نیمه‌تجربی و طرح دوگروهی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون بوده است. آزمودنی‌ها شامل 32 دانش‌آموز ...