مرور دوره 4, شماره 8 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
کودک، داستان کودک، و مواجهه با مفهوم مرگ تحلیل داستان «ساداکو و هزار درنای کاغذی» بر پایۀ نظریۀ کوبلرراس
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)مرگ، ترس از مرگ، و جاودانگی از مفاهیم و موضوعاتی است که کودکان از سنی خاص با آن مواجه میشوند. از روشهای مهم برای آموزش مهارت مواجهه با این مفاهیم فلسفی بهرهگیری از آثار داستانی است و انتخاب متنهای داستانی برای این کار ...
-
بررسی آموزههای ایدئولوژیک در پارهای از آثار ادبیات کودک ایران در گروههای سنی «د» و «ه»
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)در این پژوهش سعی شده است عقاید، نگرشها، و ایدئولوژیهایی بررسی شود که نویسندگان از طریق کتابهای خود به کودکان و نوجوانان منتقل میکنند. از اینرو، تلاش شده است مشخص شود مفاهیم، عقاید، نگرشها و ایدئولوژیهای ...
-
تأثیر گفتاشنود منطقی در حلقههای کندوکاو فلسفی در کاهش نشانههای اختلالات روانتنی دانشآموزان دختر 11 تا 12 سال شهر تهران
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)پژوهش حاضر به بررسی تأثیر گفتاشنود (dialogue) منطقی در حلقههای کندوکاو فلسفی، بر کاهش نشانههای اختلالات روانتنی دانشآموزان دختر 11 تا 12 سال شهر تهران پرداخته است. روش انجام این پژوهش شبهآزمایشی با گروه آزمایش و کنترل ...
-
خوانش فلسفی گزیدۀ متون داستانی کلاسیک فارسی متناسب با اهداف برنامۀ فلسفه برای کودکان (گلستان سعدی، بوستان سعدی، مثنوی معنوی، کلیله و دمنه)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)در این پژوهش به خوانش و بررسی چهار اثر برگزیدۀ تعلیمی از متون داستانی کلاسیک فارسی، یعنی کلیله و دمنه، مثنوی معنوی، گلستان و بوستان، در جهت همخوانی آنها با ویژگیها و اهداف داستاهای فکری در ...
-
تأثیر آموزش راهبرد «پرسشگری متقابل هدایتشده در گروه همتایان» بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر پایۀ سوم راهنمایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش راهبرد «پرسشگری متقابل هدایتشده در گروه همتایان» بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر پایۀ راهنمایی است. روش تحقیق از نوع روش نیمه و طرح دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون بوده است. ...
-
ویتگنشتاین و طرحوارههای ذهنی:دلالتهایی برای آموزش کودکان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2013-11-22)در این مقاله به نقش طرحوارههای ذهنی در آموزش پرداخته شده است و سه نوع مکتب فکری در باب طرحوارههای ذهنی معرفی شده است. با بررسی دو نوع افراطی طرحوارههای ذهنی که یکی به وجود طرحوارههای مطلقاً یکسان بین انسانهای متفاوت ...



