نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکردستانی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, محمودfa_IR
dc.contributor.authorرحیم‌پور, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:19:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:19:14Z
dc.date.available1399-07-09T10:19:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:19:14Z
dc.date.issued2010-03-21en_US
dc.date.issued1389-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationکردستانی, غلامرضا, نصیری, محمود, رحیم‌پور, محمد. (1389). تئوری‌های پرداخت سود، پیام دهی و عملکرد عملیاتی شرکت متعاقب تغییرات سود نقدی. پژوهش های حسابداری مالی, 2(1), 63-76.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7691
dc.identifier.issn2322-3405
dc.identifier.urihttp://far.ui.ac.ir/article_16870.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379307
dc.description.abstractسود نقدی به عنوان یکی از شیوه‌های توزیع جریان نقدی بین مالکان از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‌ها ممکن است به دلایل متعددی اقدام به توزیع سود کنند. تئوری‌های پیام دهی توزیع سود نقدی را تبیین می‌کنند. بر اساس این تئوری‌ها، مدیریت زمانی اقدام به افزایش سود نقدی می‌کند که از سودآوری آتی شرکت مطمئن باشد. بنابراین، توزیع سود نقدی می‌تواند حاوی پیام مثبتی از سودآوری آتی شرکت باشد.   در این تحقیق، فرضیه پیام دهی سود نقدی از طریق بررسی عملکرد عملیاتی شرکت بعد از اعلان سود نقدی بررسی شده است. نمونه آماری تحقیق شامل 89 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1377 تا 1386 می‌شود. فرضیه تحقیق با استفاده از مدل‌های رگرسیون خطی و غیرخطی مورد آزمون قرار گرفت. برآورد مدل خطی، افزودن متغیر کنترلی به مدل خطی و برآورد مدل غیر خطی در حضور متغیرهای کنترلی شواهدی ارایه می‌کنند که نشان می‌دهد کاهش سود نقدی حاوی اطلاعات مهمی ‌درباره کاهش سودهای آتی شرکت است، ولی افزایش سود نقدی از افزایش سودهای آتی خبر نمی‌دهد. بنابراین، فرضیه پیام رسانی سود نقدی مبنی بر اینکه مدیریت با افزایش سود سهام در مورد سودآوری آتی شرکت پیام می‌دهد، در بورس اوراق بهادار تهران تایید نمی‌شود.fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های حسابداری مالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Financial Accounting Researchen_US
dc.subjectواژه‌های کلیدی: سود سهامfa_IR
dc.subjectتئوری پیام دهیfa_IR
dc.subjectعملکرد عملیاتی شرکتfa_IR
dc.titleتئوری‌های پرداخت سود، پیام دهی و عملکرد عملیاتی شرکت متعاقب تغییرات سود نقدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداریfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداریfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage63
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد