دوره 6, شماره 19

 

ارسال های اخیر

  • تجلی طبیعت در اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی (م.سرشک) 

    یونسی رستمی, محمدتقی؛ هادی پور, حوریا؛ خوشه‏ چین, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    علاقه به طبیعت و استفاده از عناصر طبیعی در شعر به دوره‏ی خاصی از زندگی و انسان حوزه‏های شعری – کلاسیک و نو- محدود نمی‏شود. شاعران با بهره‏گیری از تخیل، عناصر بلاغی و صناعات ادبی کوشیده‏اند تا با وام‏گیری از طبیعت، عناصر ...

  • امکان بر بازنمایی اجتماعیات در ادبیات کُردی 

    محمدزاده, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    هدف این مقاله بررسی بازنمایی موضوعات اجتماعی در ادبیات کردی است. ادبیات کردی مجموعه­ای پراکنده در دو قالب نظم ونثر می­باشد که در دو بخش کتبی و شفاهی قابل تقسیم بندی است. مبانی نظری این مطالعه ریشه در مبحث بازنمایی و مباحث ...

  • بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود! 

    کلهر, محمدرضا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    پرواضح است که، بنیادِ زبان انگلیسی صرفاً در دو مهارت «خواندن reading و نوشتنwriting » برمبانیِ «الفباءانگلیسی» است. تفهیم و درک الفبای تازه، تفاوت‌ها و مغایرت‌های این مطلب به دانش‌آموزانی که علم وآگاهی نسبت به الفبای زبان ...

  • رمان، واقعیت و جنسیت؛ درنگی بر پژوهش های زن در آینه ی رمان 

    محرابی, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    موضوع این مقاله حول هویت و مساله هویت جنسی در رمان، و برداشتی است که پژوهشگران این حوزه از منظر جنسیتی به رمان فارسی ارائه داده اند. از رویکردهای نظری ذات گرایانه و برساخت گرایانه و روش تحلیل محتوای کیفی به گونه ای مقایسه ...

  • بررسی تطبیقی لیلی و مجنون نظامی با لیلی و مجنون خانا قبادی 

    احمدی, جمال؛ سالم, شنو (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    لیلی و مجنون یکی از منظومه­هایی است که ریشه­ی ماجرا به میان عربها در قرن اوّل هجری باز می­گردد. این داستان خیلی طول نکشید که در میان فرهنگهای دیگر رواج پیدا کرد و به ویژه پس از ورود عربهای مسلمان، برای ترویج فرهنگ و معارف ...

  • تقابل «خودآگاهی» با «ناخودآگاهی» در نمایشنامه‌ی «مجلس قربانی سنمّار» بهرام بیضایی 

    اتونی, بهزاد؛ اتونی, بهناز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, 2014-08-23)
    در روانشناسی تحلیلی یونگ، روان، به خود آگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌شود. خودآگاهی، بخشی از روان است که فرد، بواسطه‌ی آن، با جهان بیرون تعامل می‌کند و ارتباط برقرار می‌سازد؛ و ناخودآگاهی، که به «فردی» و «جمعی» تقسیم می‌شود، ...