تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر رضایت و سازگاری زناشویی زنان متاهّل، روستاهای شهرستان فارسان
(ندگان)پدیدآور
کاوه فارسانی, ذبیح اللهاحمدی, سید احمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف این پژوهش بررسی میزان تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر رضایت و سازگاری زناشویی زنان متاهّل،روستاییشهرستان فارسان بود. روش: این پژوهش، نیمه تجربی بوده. و جامعهی آماری آن، زنان مراجعه کننده به امور بانوان شهرستان فارسان در شهریور و مهر ماه سال 1390بودند. نمونهی پژوهش شامل 60 زن متاهّل بود که به روش داوطلب با جایگزینی تصادفی انتخاب شدند و در دوگروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش، به مدت 9 جلسه هر هفته یک جلسه، تحت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفتند و بر روی گروه کنترل هیچ مداخلهای صورت نگرفت. در پایان از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. فرضیهی پژوهش این بود که آموزش مهارت های زندگی رضایت و سازگاری زناشویی زنان روستاهای شهرستان فارسان را افزایش میدهد. ابزار اندازهگیری در این پژوهش، پرسشنامههای رضایت زناشویی انریچ (فرم کوتاه) و سازگاری زناشویی لاک- و الاس بود. یافتهها: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که بین دو گروه آزمایش و گواه پس از اجرای آموزش مهارتهای زندگی از لحاظ رضایت و سازگاری زوجین تفاوت معنی داری وجود داشت(001/0 P
کلید واژگان
آموزشمهارتهایزندگیرضایت زناشویی
سازگاری زناشویی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-11-211391-09-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مشاورهی خانواده، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان،اصفهان،ایراناستاد گروه مشاوره، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان
شاپا
2251-66542588-3542




