• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 10, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 10, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل استراتژیک کارآفرینی مبتنی بر فین‌تک در حوزه بانکداری

    (ندگان)پدیدآور
    مشهدی عبدل, مریمثمری, داوودعباسی, ابراهیماشرفی, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    820.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از پدیده‌های نوظهور در جهان بروز فین‌تک در حوزه بانکداری است. این پدیده کنترل دولت‌ها بر پول را تهدید نموده و سبب راحتی انتقال پول در جهان شده است. توسعه تکنولوژی و تغییرات اجتماعی بر رفتار مشتریان تاثیر می‌گذارد و باعث تغییر در مدیریت ارتباط با مشتری می‌شود. پژوهش با هدف بررسی تحولات فین‌تک در ایران و تحلیل محتوا سعی دارد نشان دهد ایران در برابر این پدیده چه اقداماتی در حوزه بانکداری انجام داده است و در کدام حوزه‌های مالی موفق به ایجاد کسب و کارهای نوپا خواهد شد. گروهی در صنعت خدمات مالی، پیشرفت فین‌تک را به عنوان یک تهدید برای صنعت بانکداری سنتی می‌پندارند و برخی معتقدند که فین‌تک­چالشی است که می‌توان آن را تبدیل به فرصت نمود. روش­ پژوهش در این مقاله گراندد تئوری ­بوده که در ابتدا با استفاده از مطالعه کتابخانه‌ای و بررسی مصاحبه‌های مسئولان دولتی در حوزه بانکداری، به تحلیل داده‌ها پرداخته شده است و نکات کلیدی مهم استخراج شد. لذا جهت جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی برای تحلیل محتوا اقدام به ارائه پرسشنامه با استفاده از کلیدواژه‌‎های اساسی، پرداخته شده است. در خروجی پرسشنامه، فراوانی کلیدواژه‌ها و ضریب اهمیت آن‌ها استخراج گردیده و در نهایت نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها در زمینه کارآفرینی و نوآوری در این زمینه استخراج گردید. نتایج حاصل شده در جدول استراتژی SWOT قرار داده شده است که با توجه به نقاط قوت راهکارهایی ارائه گردیده که نقاط ضعف پوشش داده شود و با استفاده از فرصت‌ها، راهکارهایی ارائه گردیده تا تهدیدات تبدیل به فرصت شوند. [i] CRM
    کلید واژگان
    فین‌تک
    پرداخت یاران
    کسب و کارهای فناورانه
    بانکداری الکترونیک
    استارت‌آپ
    روش تحلیل محتوا
    SWOT

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
    گروه مدیریت کشاورزی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی،واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، البرز، ایران
    گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
    گروه حسابداری،دانشکده مدیریت وحسابداری،واحدعلی آبادکتول،دانشگاه آزاداسلامی،علی آبادکتول،ایران

    شاپا
    2251-9165
    2383-2983
    URI
    http://fej.iauctb.ac.ir/article_669802.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/377572

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب