ارائه مدل کوبانکینگ در ادغام بانک ها و موسسات با رویکرد بازاریابی (مورد مطالعه بانک قوامین)
(ندگان)پدیدآور
رمضانی, حمیدرضاسعیدی, پرویزغفوریان شاگردی, امیرحسینی, سیدمحمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کسب و کارها مدام در حال تغییر میباشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده تا حضور خود را تثبیت نماید. با توجه به اینکه در تحقیقات گذشته، ادغام بانک ها براساس رویکرد مالی مورد بررسی قرار گرفته است در این تحقیق، محقق تلاش نموده، مدلی برمبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانک ها طراحی نماید. روش تحقیق بصورت کیفی انجام شده است لذا جهت دستیابی به بهترین متغیرهای تاثیرگذار در این زمینه از روش بنیادی تحلیل محتوا و با استفاده از فن گراندد تئوری ابتدا روابط بین مفهوم و ابعاد و مولفه های آن تدوین می گردد که برای دستیابی به مدل مفهومی از نظرات خبرگان و متخصصین فن بان کداری از طریق مصاحبه استفاده شد و جمع آوری نظرات تا رسیدن به یک اجماع ادامه یافت، برای نمونه گیری نیز از روش گلوله برفی استفاده شد که پس از 37 مصاحبه با خبرگان نهایتا مدل مفهومی اولیه، مشتمل بر مفهوم همکاری بانک ها که وابسته به شش بعد و این ابعاد نیز وابسته به شانزده مولفه بودند حاصل گردید.
کلید واژگان
همکاری بانک هاادغام
رویکرد بازاریابی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه امام رضا (ع)، مشهد، ایران.
گروه اقتصاد،دانشکده اقتصاد،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول،ایران.
شاپا
2251-91652383-2983




