• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 7, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار
    • دوره 7, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری براساس شاخص‌های بازاریابی رابطه‌مند و رتبه‌بندی سازمان بورس (رویکرد تلفیقیRM و MADM فازی)

    (ندگان)پدیدآور
    قاضی زاده, مصطفیصفری, سعیدمحمدی, ابراهیمسمیع زاده, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.072 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    باتوجه به اهمیت رتبه­ بندی شرکت­های کارگزاری برای مشتریان، این مقاله به تحلیل تأثیر شاخص­های بازاریابی رابطه­ مند[i] در رتبه­ بندی شرکت های کارگزاری­ پرداخته و نتایج بدست آمده را با نتایج حاصل از رتبه­ بندی شرکت های کارگزاری­ توسط سازمان بورس اوراق بهادار مقایسه می­نماید. بدین منظور، درمرحله­ ی نخست هفت شاخص از شاخص های بازاریابی­  رابطه­ مند  که از نظر خبرگان بیشترین تأثیر را در رتبه­ بندی ­و ارزیابی ­عملکرد کارگزاری­ها دارند از میان مجموعه شاخص­ های استخراج شده از تئوری ­و مدل های بازاریابی­ رابطه­ مند شامل اعتماد مشتری­ به سازمان، تعهد سازمان­ به مشتری، همدلی با مشتری، منافع ­مالی، شایستگی سازمان، مدیریت تعارضات، ارتباطات و منافع­ مالی از طریق پرسشنامه مشخص­ گردید. جامعه آماری تحقیق از دو بخش تشکیل می­گردد: شرکت های کارگزاری­ فعال­ در بورس اوراق بهادار و مشتریان­ شرکت­های کارگزاری ­در شهرهای تهران و اصفهان که حداقل دو بار از خدمات ارائه شده­ی شرکت­های­ کارگزاری استفاده نموده­ اند. داده­ های ­تحقیق ­از یک نمونه­ ی 378 نفری­ از میان ­مشریان کارگزاری­ ها و20 نفر از خبرگان بازار سرمایه جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل­ داده ­های تحقیق، اصلی­ ترین معیارهای مؤثر بر بازاریابی رابطه­ مند، در قالب پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته و سپس از طریق فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی[ii] و تاپسیس فازی[iii] الگوریتم رتبه ­بندی شرکتهای کارگزاری­ طراحی و رتبه بندی صورت گرفت. آزمون همبستگی بین رتبه­ ها نشان دهنده وجود  همسویی و همبستگی مستقیم میان دو ابزار است.
    کلید واژگان
    بازاریابی رابطه مند
    ارزیابی عملکرد
    رتبه بندی کارگزاری ها
    تصمیم‏ گیری چند معیاره

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه شاهد
    استادیار، گروه مدیریت دانشگاه شاهد
    کارشناسی ارشد بازاریابی بین الملل، دانشگاه شاهد
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی ،دانشگاه تهران

    شاپا
    2251-9165
    2383-2983
    URI
    http://fej.iauctb.ac.ir/article_526880.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/377374

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب