تدوین استراتژی با رویکرد ارزش آفرینی در موسسات مالی
(ندگان)پدیدآور
رهنمای رودپشتی, فریدونافتخاری علیآبادی, اکبرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف فرآیند مدیریت کمک به مدیریت برای ارزشآفرینی در کسب و کار است، به گونهای که موجبات رضایتمندی ذینفعان مهم را فراهم سازد. از طرفی فرآیند برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یکی از تکنیکهای محوری در فرآیند مدیریت در همه بخشهای اقتصادی به صورتی همهگیر مورد استفاده قرار گرفتهاست و برای تداوم پذیری و رشد سازمانها، امری حیاتی محسوب میگردد. این رشد و تداوم پذیری سازمانها آنها را قادر می سازد با محیطهای در حال تغییر – ویژگی بارز محیط کسب و کار در زمان حاضر تغییر شتابنده و فراگیر است که سازمانها در حال تلاش برای کنترل آنند - کنار بیایند؛ حتی زمانی که شاکله استراتژی همچنان فاقد ساختار و برنامه بوده و به شیوهای غیر همیشگی و غیر تکراری عمل می کند.
موسسات مالی مانند سایر سازمانها و البته به دلیل ویژگیهایی نظیر اتخاذ تصمیمات آتی و مخاطره ترکیب شده با نوع فعالیت خود برای بقاء و رشد باید بنحوی اثربخش از فرآیند مدیریت استراتژیک بهره ببرند تا حداکثر ارزش را بیافرینند.
این مقاله در نظر دارد با ارائه چارچوب و مدلی مناسب در قالب پارادایم جدید مبتنی بر ارزش و با تکیه بر مفاهیم ارزش آفرینی فرآیند مدیریت استراتژیک را برای موسسات مالی و بالاخص شرکتهای سرمایهگذاری تبیین و گامهای اجرائی آن را ترسیم نماید.
کلید واژگان
فرآیندمدیریت استراتژیکاستراتژی
ارزش
ارزش آفرینی
تفکر مبتنی بر ارزش
زنجیره ارزش
ریسک
شرکتهای سرمایه گذاری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
شاپا
2251-91652383-2983




