نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرج الهی, امیرحمزهfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, خشایارfa_IR
dc.contributor.authorنادری, علی اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:11:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:11:10Z
dc.date.available1399-07-09T10:11:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:11:10Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-30en_US
dc.date.submitted1398-07-08fa_IR
dc.identifier.citationفرج الهی, امیرحمزه, یزدانی, خشایار, نادری, علی اصغر. (1398). بررسی تأثیر مؤلفه‌های هندسی بالک بر عملکرد آیرودینامیکی موشک. دوفصلنامه مکانیک سیالات و آیرودینامیک, 8(2), 141-151.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3278
dc.identifier.urihttps://fma.ihu.ac.ir/article_205276.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376537
dc.description.abstractدر طراحی آیرودینامیک موشک، لازم است فضای طراحی وسیعی مورد بررسی قرار گیرد. پیچیدگی یک فضای طراحی به تعداد متغیرهای ورودی بستگی دارد. قطر موشک، دماغه، طول بدنه، تعداد ردیف بالک‌ها، تعداد بالک‌ها برای هر ردیف، اندازه و شکل هر بالک‌ها و مقطع عرضی آن‌ها می‌تواند به‌عنوان نمونه‌هایی برای متغیرهای طراحی ارائه شود. در این تحقیق مشخصه‌های آیرودینامیکی نیروی درگ (بسا)، نیروی لیفت (برآ)، گشتاور چرخشی، مانورپذیری، نسبت نیروی لیفت به درگ و همچنین نیروی فشاری در اعداد ماخ و زاویه حمله مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده دیده شد که ضرایب آیرودینامیکی با افزودن بالک در جلوی موشک افزایش یافته است. همچنین مشاهده می‌شود که پایداری موشک در حالت نزدیک بودن بالک به انتهای موشک بهبود می‌یابد ولی نسبت نیروی لیفت به درگ و مانورپذیری کاهش می­یابد. همچنین مشخص شد که با افزایش طول و ارتفاع بالک نیروی لیفت به نیروی درگ، نیروی عمودی و نیز پایداری موشک افزایش می­یابد. همچنین مشاهده شد که نسبت نیروی لیفت به نیروی درگ نیز با بیشتر شدن تعداد ردیف بالک، افزایش می­یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه مکانیک سیالات و آیرودینامیکfa_IR
dc.relation.ispartofFluid Mechanics & Aerodynamics Journalen_US
dc.subjectآیرودینامیکfa_IR
dc.subjectبالکfa_IR
dc.subjectزاویه حملهfa_IR
dc.subjectعدد ماخfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مؤلفه‌های هندسی بالک بر عملکرد آیرودینامیکی موشکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه امام علی (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک-دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک-دانشگاه امام علی (ع)fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage141
dc.citation.epage151
nlai.contributor.orcid0000-0001-9201-1871


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد