دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مطالعه تجربی کنترل فعال جریان به وسیله عملگر پلاسمایی برای جابهجایی زاویه واماندگی یک ایرفویل NACA0012
(دانشگاه جامع امام حسین(ع), 2012-05-21)کنترل جریان به طور عمومی در طراحی اجسام پرنده و به طور خاص روی فلپها و سطوح کنترلی اهمیت بسیار زیادی دارد. به کارگیری عملگر پلاسمایی روی یک سطح کنترلی میتواند سبب تغییر مکان نقطه جدایش یا حذف آن شود. این ابزار کنترل جریان ...
-
اثر پارامترهای هندسی بالکها در مشخصات آیرودینامیکی پرتابههای مافوق صوت
(دانشگاه جامع امام حسین(ع), 2012-05-21)در مقاله حاضر جریان سه بعدی غیر لزج به روش چند بلوکی مجزا برای پرتابه کامل در ماخ 5 و زاویه حمله 1 درجه و چندین مدل بالک حل شده است. یک مدل مبنا برای شکل بالک در نظر گرفته شده و سپس با تغییر هندسه بالک و حل جریان برای کل ...
-
مدلسازی CFD و بررسی اثر بافل در کیفیت اختلاط فرآیند تولید پربورات سدیم
(دانشگاه جامع امام حسین(ع), 2012-05-21)شناخت الگوی جریان میتواند نقش مهمی در بهینهسازی فرآیند اختلاط ایفا کند. برای تهیه پربورات سدیم چهار آبه، متابورات سدیم و آب اکسیژنه در یک مخزن با هم مخلوط شده واکنش میدهند و برای اختلاط از همزن توربینی دو پرهای استفاده ...
-
بررسی تجربی اثر دنباله یک مدل تریلر بر آیرودینامیک یک مدل خودرو
(دانشگاه جامع امام حسین(ع), 2012-05-21)در این پژوهش دنباله نزدیک در پشت یک مدل خودرو Notch Back با استفاده از تکنیک سرعتسنج سیم داغ بهصورت یک بعدی تجزیه و تحلیل شده است. مؤلفههای نوسانی و متوسط زمانی سرعت جریان در دنباله خودرو بهطور مستقل و همچنین زمانی ...
-
بررسی تجربی نقش عدد رینولدز و اثرات انسداد جریان بر خصوصیات آیرودینامیکی یک مدل استاندارد در رژیم گذرصوت
(دانشگاه جامع امام حسین(ع), 2012-05-21)در رژیم گذرصوت رشد لایه مرزی و به تبع آن افزایش ضخامت جابهجایی لایه مرزی عوامل اصلی و تعیین کننده موقعیت شوک تشکیل شده روی سطوح آیرودینامیکی در این رژیم محسوب میشوند. با توجه به اینکه رشد لایه مرزی تابعی از عدد رینولدز ...