نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, عرفانfa_IR
dc.contributor.authorاجاق, سید امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:35Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:35Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-29en_US
dc.date.submitted1398-10-08fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, عرفان, اجاق, سید امیر. (1399). پیش‌بینی نیات رفتاری هواداران استقلال متأثر از مسئولیت اجتماعی باشگاه به‌واسطة نقش میانجی هویت تیمی. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 7(2), 51-60. doi: 10.30473/fmss.2020.50582.2070fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2020.50582.2070
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6987.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376112
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر نیات رفتاری هواداران استقلال با ملاحظه نقش میانجی هویت تیمی است. روش‌ پژوهش حاضر توصیفی – پیمایشی بوده و بر اساس هدف از نوع مطالعات کاربردی می‌باشد. روش نمونه‌گیری نیز به صورت غیراحتمالی، داوطلبانه و دردسترس متشکل از هواداران باشگاه استقلال بود که برآورد حجم نمونه آن با استفاده از نرم افزار SPSS Sample power مبتنی بر اهداف و فرضیات پژوهش صورت پذیرفت، در نهایت 303 نفر در نظر گرفته شدند تا به پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شده مسئولیت اجتماعی در ورزش (ژانگ، 2012)، هویت تیمی (کیم و همکاران، 2019) و نیات رفتاری (کانزل و یاسیم، 2007) جهت بررسی فرضیات تحقیق پاسخ دهند. شایان ذکر است اعتبار و پایایی ابزارها در قالب بخش‌های مختلف اعم از روایی صوری و محتوایی از منظر صاحبنظران حوزه‌ی مدیریت ورزش و نیز آزمون‌های آماری همچون نسبت خصیصه متفاوت – خصیصه یکسان، متوسط واریانس استخراج شده، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل‌های آماری نیز با استفاده از دو نرم افزار SPSS 22 و Smart PLS 3 انجام پذیرفتند. یافته‌ها حکایت از اثرگذاری مثبت و معنادار مسئولیت اجتماعی باشگاه و هویت تیمی هواداران بر نیات رفتاری آنان داشت. همچنین هویت تیمی نیز تحت تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه قرار داشت. از طرفی نیز نقش هویت تیمی به عنوان میانجی جزئی به صورت معنادار مورد تأیید قرار گرفت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2020.50582.2070
dc.subjectنیات رفتاریfa_IR
dc.subjectهویت تیمیfa_IR
dc.subjectهواداران ورزشیfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعی در ورزشfa_IR
dc.titleپیش‌بینی نیات رفتاری هواداران استقلال متأثر از مسئولیت اجتماعی باشگاه به‌واسطة نقش میانجی هویت تیمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی؛ دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت ورزشی؛ دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60
nlai.contributor.orcid0000-0002-6400-8058


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد