نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorعصمت شعار, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی یکتا, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:32Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:32Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-23en_US
dc.date.submitted1398-08-01fa_IR
dc.identifier.citationنظری, شهرام, عصمت شعار, فاطمه, محمودی یکتا, مهدی. (1398). نقش مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر تعدیل بدبینی سازمانی با نقش میانجی فضیلت سازمانی معلمان تربیت‌بدنی تهران. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 6(4), 53-69. doi: 10.30473/fmss.2019.49263.2027fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.49263.2027
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6363.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376093
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر بدبینی سازمانی معلمان تربیت‌بدنی شهر تهران با توجه به نقش میانجی فضیلت سازمانی بود. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع تحقیقات همبستگی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بوده که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی معلمان تربیت‌بدنی مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 98-1397 بود که بر اساس جدول مورگان و به روش خوشه‌ای تصادفی 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی فروتنی و بحرانی (1396)، فضیلت سازمانی کمرون و همکاران (2008) و بدبینی سازمانی دین و همکاران (1998) استفاده شد. در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی برای طبقه‌بندی داده‌ها و در آزمو‌های تحقیق از آزمون‌های همبستگی پیرسون در نرم‌افزار SPSS و مدلسازی معادلات ساختاری در نرم‌افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان دادند بین مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی و فضیلت سازمانی با بدبینی سازمانی رابطه منفی معناداری و بین مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی و فضیلت سازمانی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج مدل تحقیق مشخص شد که مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر بدبینی سازمانی و فضیلت سازمانی بر بدبینی سازمانی اثر منفی معناداری و مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر فضیلت سازمانی اثر مثبت معناداری داشتند. همچنین مشاهده شد که فضیلت سازمانی در ارتباط بین مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی و بدبینی سازمانی نقش تعدیل کننده دارد.fa_IR
dc.format.extent1657
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.49263.2027
dc.subjectمدیریت مبتنی بر کرامت انسانیfa_IR
dc.subjectفضیلت سازمانیfa_IR
dc.subjectبدبینی سازمانیfa_IR
dc.subjectمعلمان تربیت‌بدنیfa_IR
dc.titleنقش مدیریت مبتنی بر کرامت انسانی بر تعدیل بدبینی سازمانی با نقش میانجی فضیلت سازمانی معلمان تربیت‌بدنی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت‌بدنی دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی ایوان کیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی ایوان کیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی ایوان کیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage53
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد