نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاشف, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorعبدالهی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:32Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:32Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-05en_US
dc.date.submitted1398-05-14fa_IR
dc.identifier.citationکاشف, سید محمد, عبدالهی, رضا. (1398). رابطۀ بین حسادت سازمانی و درگیری مثبت درکار معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی رفتارهای منافقانه. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 6(4), 37-52. doi: 10.30473/fmss.2019.47837.1990fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.47837.1990
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6286.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376092
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر رابطۀ بین حسادت سازمانی و درگیری مثبت درکار معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی رفتارهای منافقانه بود. این پژوهش از نظر راهبرد اصلی، کمی، از نظر راهکاراجرایی، پیمایشی و از نظر تکنیک تحلیلی، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل معلمان تربیت بدنی جنوب استان آذربایجانغربی (450 نفر) بودند که 208 نفر از آنها به صورت نمونه گیری اتفاقی (دردسترس) انتخاب شدند. داده ها پژوهش از طریق پرسشنامه های حسادت سازمانی ولی‌زاده، آذربایجانی (1389)، درگیری مثبت درکار اوترخت (2009) و رفتارمنافقانه باقری ماهونکی (1393) انتخاب شدند. داده ها با استفاده از روشهای آمارتوصیفی و استنباطی، به کمک دو نرم افزار SPSS vs. 20 و lisrel. 8.50 تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که اثر مستقیم حسادت سازمانی بر درگیری مثبت درکار (28/0- =t=-3/38 , β)؛ اثر مستقیم رفتارمنافقانه بر درگیری مثبت درکار (0.25- =t=-3.05 , β)و اثر مستقیم حسادت-سازمانی بر رفتارمنافقانه ( t= 6. 69, β= 0.51)؛ معنی دار است و اثر غیرمستقیم حسادت سازمانی با میانجی رفتارمنافقانه بر درگیری مثبت درکار (0.128=β) معنی دار است. بنابراین حسادت سازمانی می تواند زمینه را برای رفتارهای منافقانه و کاهش درگیری مثبت درکار معلمان فراهم نماید. پیشنهاد می شود به منظور افزایش درگیری مثبت درکار معلمان، مدیران و سیاست گذاران هنجارها و رفتارهای کاهش حسادت سازمانی مانند صداقت، عدالت، تعهد و مسئولیت پذیری را در تعامل با معلمان رعایت نمایند.fa_IR
dc.format.extent2627
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.47837.1990
dc.subject" حسادت سازمانی "fa_IR
dc.subject" درگیری مثبت درکار "fa_IR
dc.subject" رفتار منافقانه "fa_IR
dc.subject" معلمان تربیت بدنی "fa_IR
dc.titleرابطۀ بین حسادت سازمانی و درگیری مثبت درکار معلمان تربیت بدنی با نقش میانجی رفتارهای منافقانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentمعلم تربیت بدنیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage37
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد