نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکبیری, زهراfa_IR
dc.contributor.authorصابونچی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorآقایی, نجفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:31Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:31Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-19en_US
dc.date.submitted1398-07-27fa_IR
dc.identifier.citationکبیری, زهرا, صابونچی, رضا, آقایی, نجف. (1398). مدل یابی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه علی اخلاق حرفه ای مدیران و اخلاق مدنی هواداران باشگاه های فوتبال لیگ دسته یک ایران. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 6(3), 121-134. doi: 10.30473/fmss.2019.49216.2023fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.49216.2023
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6362.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376088
dc.description.abstract<span lang="FA">هدف از تحقیق حاضر مدل یابی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه علی اخلاق حرفه‌ای مدیران و اخلاق مدنی هواداران باشگاه‌های فوتبال لیگ دسته یک ایران بود. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری و از نوع تحقیقات کاربردی است که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش تمام هواداران لیگ دسته یک فوتبال کشور در سال 1397 که برای تماشای مسابقات فوتبال تیم محبوب خود در ورزشگاه حضور یافتند؛ بود. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جامعه نامحدود 303 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از سه پرسشنامه اخلاق حرفه‌ای عیدی و همکاران (1395)، پرسشنامه اخلاق شهروندی محقق ساخته و پرسشنامه مسئولیت اجتماعی بخشنده (1391) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون سوبل و مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین اخلاق حرفه‌ایی و مؤلفه‌های آن و مسئولیت اجتماعی و مؤلفه‌های آن با اخلاق مدنی شهروندی هواداران رابطه معنادار وجود دارد. در نهایت مدل پژوهش حاکی از برازش مدل و الگوی مطلوب بین متغیرهای پژوهش بود. با توجه به نتایج تحقیق به نظر می رسد که مسئولیت اجتماعی باشگاه می تواند به عنوان متغیر میانجی بین اخلاق حرفه‌ای مدیران و اخلاق مدنی هواداران عمل نماید و اخلاق حرفه‌ای از این طریق اثرات خود را بر اخلاق مدنی شهروندی هواداران نمایان سازد.</span>fa_IR
dc.format.extent1478
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.49216.2023
dc.subjectاخلاق حرفه ایfa_IR
dc.subjectاخلاق مدنی و شهروندیfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعیfa_IR
dc.subjectهوادارfa_IR
dc.titleمدل یابی نقش میانجی مسئولیت اجتماعی در رابطه علی اخلاق حرفه ای مدیران و اخلاق مدنی هواداران باشگاه های فوتبال لیگ دسته یک ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت ورزشی ، دانشگاه خوارزمی و دانشگاه شهید بهشتی تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage121
dc.citation.epage134
nlai.contributor.orcid0000-0003-1429-4647


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد