نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدپور, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorآقایی, نجفfa_IR
dc.contributor.authorالهی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:27Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:27Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-31en_US
dc.date.submitted1398-01-11fa_IR
dc.identifier.citationسعیدپور, سمانه, آقایی, نجف, الهی, علیرضا. (1398). نقش مسئولیت اجتماعی بر عملکرد تیمی باشگاه پرسپولیس با میانجیگری رضایتمندی هواداران. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 6(1), 95-111. doi: 10.30473/fmss.2019.45279.1919fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.45279.1919
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_6014.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376067
dc.description.abstractهدف از این پژوهش تعیین نقش مسئولیت اجتماعی بر عملکرد تیمی باشگاه پرسپولیس با میانجیگری رضایتمندی هواداران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی با رویکرد معادلات ساختاری است. جامعه آماری کلیۀ هواداران باشگاه پرسپولیس و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان ۳95 نفر بود. از پرسشنامه های مسئولیت اجتماعی گالبریث (۲۰۱۰)، رضایتمندی الیور (۱۹۹۳) و برای سنجش عملکرد تیمی از پرسشنامه های برگرفته از پژوهش های گلن (۲۰۰۳)، حسینی (۱۳۹۵)، کوپر و ساتر (۲۰۱۱) برای جمع آوری داده های پژوهش استفاده شد. روایی محتوایی و صوری پرسشنامه ها با نظرخواهی از ۱۰ تن از اساتید مدیریت ورزشی، روایی سازه با استفاده از روایی همگرا و واگرا و پایایی نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تأیید شدند. جهت بررسی و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. و تحلیل نتایج توسط نرم افزارهای SPSS 22 و Smart PLS 3 انجام شد. یافته های برآمده از پژوهش تأثیر مستقیم و مثبت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد تیمی و رضایتمندی هواداران و همچنین اثرگذاری مستقیم و مثبت رضایتمندی بر عملکرد تیمی را گزارش کردند. به علاوه، نقش جزئی میانجی رضایتمندی در ارتباط مسئولیت اجتماعی و عملکرد تیمی مورد تأیید قرار گرفت. پیشنهاد می شود مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاه پرسپولیس با انجام مسئولیت های اجتماعی در چهار بعد اقتصادی، اخلاقی، قانونی و بشردوستانه، رضایتمندی و عملکرد تیمی باشگاه را از دید هواداران افزایش دهند.fa_IR
dc.format.extent963
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2019.45279.1919
dc.subjectمسئولیت اجتماعیfa_IR
dc.subjectعملکرد تیمیfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectهوادارfa_IR
dc.titleنقش مسئولیت اجتماعی بر عملکرد تیمی باشگاه پرسپولیس با میانجیگری رضایتمندی هوادارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی و شهید بهشتی،تهران ،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage95
dc.citation.epage111
nlai.contributor.orcid0000-0003-1429-4647


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد