نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهنری, حبیبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:09:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:09:23Z
dc.date.available1399-07-09T10:09:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:09:23Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-08en_US
dc.date.submitted1397-07-16fa_IR
dc.identifier.citationهنری, حبیب. (1397). طراحی مدل صلاحیت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای معلمین تربیت بدنی و ورزش. فصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش, 5(3), 55-68. doi: 10.30473/fmss.2018.5123fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2018.5123
dc.identifier.urihttp://fmss.journals.pnu.ac.ir/article_5123.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/376044
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضر، طراحی مدل صلاحیت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای معلمین تربیت بدنی و ورزش بود. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری را کلیه معلمان تربیت بدنی و ورزش شهر تهران تشکیل دادند. جامعه آماری، کلیه دبیران تربیت بدنی و ورزش زن و مرد شهر تهران بودند که براساس برآوردهای صورت گرفته 650 نفر در نظر گرفته شد که با توجه جدول آماری (مورگان) نمونه آماری 242 نفر تعیین گردید. برای انتخاب نمونه به صورت نمونه گیری خوشه ای ـ تصادفی عمل شد. ابزار گردآوری داده‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمین تربیت بدنی پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که روایی صوری و محتوایی آن در پژوهش حاضر توسط متخصصین و اساتید دانشگاهی در حوزه آموزش و پرورش مورد بررسی و تأیید و همچنین روایی سازه ابزار با استفاده از نرم‌افزار آموس و پایایی ابزار (همسانی درونی) نیز جهت کل پرسشنامه مؤلفه‌های آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 88/0 =α به دست آمد. در بخش دوم آمار استنباطی از t تک نمونه، تحلیل عاملی تاییدی و مدل ساختاری استفاده شد. نتایج مدل پژوهش نشان داد که مولفه‌های صلاحیت‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای بیشترین بار عاملی و همچینین مولفه صلاحیت فناوری کمترین میزان بار عاملی را به خود اختصاص دادند. بنابراین حفظ رفتارهای مثبت معلمان نسبت به دانش آموزان و والدین باید مورد توجه و استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش تقویت شود.fa_IR
dc.format.extent1014
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal Of Organizational Behavior Management in Sport Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/fmss.2018.5123
dc.subjectورزشfa_IR
dc.subjectصلاحیت های حرفه ایfa_IR
dc.subjectدبیران ورزشfa_IR
dc.titleطراحی مدل صلاحیت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای معلمین تربیت بدنی و ورزشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage55
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد