تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
رفیعی, امیدغفوری یزدی, مهدیعلی دوست قهفرخی, ابراهیمآریانا, مژگاننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تحلیل رابطه بین ادراک از منابع قدرت اساتید دانشگاه با اثربخشی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای دولتی شهر تهران بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی میباشد که در آن جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری موردنظر ۲۰۰۰ نفر برآورد شد که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳11 نفر بهعنوان حجم نمونه آماری تعیین شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامة پایگاههای قدرت وان و همکاران (۲۰۰۰) و پرسشنامة اصلاحشده اثربخشی مدیریت سازمان جفری و همکاران (۲۰۰۲) بود. برای تجزیهوتحلیل آماری دادهها از آزمونهای کالموگروف اسمیرنوف، پیرسون، دوربین واتسون و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین ادراک از منابع قدرت اساتید با اثربخشی دانشجویان رابطه مثبت معنیدار وجود دارد (001/0=>P). همچنین ضریب تعیین بدست آمده نشان داد که منابع قدرت 36 درصد از اثربخشی دانشجویان را تبیین میکند. از طرفی منابع قدرت تخصص (001/0=P، 195/5=t) و قدرت مرجعیت (001/0=P، 361/3=t) دارای ارتباط معنیدار و واجد شرایط پیشبینی کنندگی برای تحقق اثربخشی دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای دولتی شهر تهران میباشند.
کلید واژگان
اساتیداثربخشی
تربیتبدنی
دانشجویان
منابع قدرت
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه پیام نورسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهراندانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
هیات علمی دانشگاه تهران
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران




