تحلیل نگرش و میزان رضایت غرفهداران و ناشران نمایشگاه کتاب دفاعمقدس
(ندگان)پدیدآور
فلاحی, علیموذن, کاظم
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مهمترین راههای حفظ و زنده نگهداشتن یاد شهدا تولید آثار در قالب کتاب و شیوه عرضه آن در جامعه است. نمایشگاه کتاب دفاعمقدس رویدادی است که سالانه در کشور با هدف تسهیل در عرضه این محصولات برگزار میگردد و نقش مؤثری در افزایش میزان فروش محصولات در بازههای زمانی مشخص دارد که جامعه هدف این رویداد بزرگ علاوه بر مخاطبان، ناشران و عرضهکنندگان کتاب دفاعمقدس هستند. این پژوهش با هدف شناسایی نوع نگرش و میزان رضایت عرضهکنندگان و ناشران کتاب دفاعمقدس از نمایشگاه کتاب دفاعمقدس صورت پذیرفت. بررسیها نشان داد اغلب ناشران از وضعیت کلی نمایشگاه به میزان متوسط رضایت دارند. از دید غرفهداران و ناشران هفتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس از میان مشکلات تولید کتابهای عرصه دفاعمقدس به ترتیب موارد عدمحمایت از ناشران خصوصی با حدود 19 درصد، قیمت زیاد کتابها با حدود 13 درصد، توزیع نامناسب محصولات با حدود 11 درصد، عدم انتخاب سوژههای جذاب با حدود 9 درصد، توان ضعیف نویسندگان و تولیدکنندگان آثار با حدود 9 درصد، نداشتن دسترسی به اسناد و مدارک برای تولید آثار با حدود 9 درصد، کمبود تنوع قالب و محتوا با حدود 8 درصد، طراحی و صفحهبندی نامناسب با حدود 7 درصد، رویکرد شعاری و غیرواقعی در پرداخت به سوژهها با حدود 6 درصد، حق تألیف زیاد نویسندگان درجهیک با حدود 5 درصد دارای بیشترین اهمیت بوده است.
کلید واژگان
کتاب دفاعمقدسنمایشگاه کتاب دفاعمقدس
رضایتمندی ناشران از نمایشگاهها
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسینسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تهران: ایران.دانش آموخته مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی.
شاپا
2588-55532645-5277



