• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گنجینۀ اسناد
    • دوره 28, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گنجینۀ اسناد
    • دوره 28, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش سبک‌های تفکر درجهت‌گیری ارزشی به آرشیوسازی رقمی منابع شخصی

    (ندگان)پدیدآور
    سیفی, لیلیصفاری, زهرهیونسی, محمد رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    677.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش سبک‌های تفکر با جهت‌گیری ارزشی به آرشیوسازی رقمی منابع شخصی در بین اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بیرجند است. روش/رویکرد پژوهش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نوع توصیفی-همبستگی است. روش گردآوری داده‌ها پرسش‌نامۀ محقق‌ساختۀ جهت‌گیری ارزشی به آرشیوسازی رقمی منابع شخصی و پرسش‌نامۀ استاندارد سبک‌های تفکر است. برای بررسی روایی صوری پرسش‌نامۀ محقق‌ساخته ازنظر متخصصان و برای روایی سازۀ آن از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده‌است. جامعۀ آماری پژوهش تمامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بیرجند با تعداد 324 نفر است. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 176 نفر تعیین شده‌است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: یافته‌ها حاکی از آن است که سبک‌های تفکر، در پیش‌بینی جهت‌گیری‌های ارزشیِ احساسی-عاطفی و به‌اشتراک‌گذاری در آرشیوسازی رقمی نقشی معنی‌دار ندارد. نتایج همچنین نشان داد که سبک‌های تفکر قانون‌گذاری، اجرایی، و تک‌سالاری در پیش‌بینی جهت‌گیری ارزشی مدرکی، و سبک‌های تفکر قانون‌گذاری، مرتبه‌سالاری، و کلی در پیش‌بینی جهت‌گیری ارزشی تاریخی در سطح p
    کلید واژگان
    آرشیوسازی رقمی شخصی
    جهت‌گیری ارزشی
    سبک‌های تفکر
    دانشگاه بیرجند
    مطالعات آرشیوی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی جمهوری اسلامی ایران- پژوهشکدۀ اسناد
    National Library and Archives of I. R. Iran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
    استادیار روان‌شناسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.

    شاپا
    1023-3652
    2538-2268
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/ganj.2018.2301
    http://ganjineh.nlai.ir/article_2301.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/373249

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب