نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, مصیبfa_IR
dc.contributor.authorراستی کردار, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorسید رضایی, سیدحسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:53:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:53:42Z
dc.date.available1399-07-09T09:53:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:53:42Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-01en_US
dc.date.submitted1398-04-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, مصیب, راستی کردار, فاطمه, سید رضایی, سیدحسن. (1398). مبانی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری فرهنگی- اجتماعی از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه. فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی, 11(3), 303-321.fa_IR
dc.identifier.issn6697-2251
dc.identifier.issn2676-5187
dc.identifier.urihttp://geography.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_665987.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/370791
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong><strong><em>­­­</em></strong><br /> با توجه به مکتبی بودن نظام سیاسی­– اجتماعی و اقتصادی در ایران مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی گردشگری نیازمند اتکاء به مبانی کلان حقوقی و فرهنگی مکتب اسلام است. از جمله مهم­ترین منابعی که می‌توان مبانی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری را از آن‌ها احصاء کرد قرآن کریم و نهج‌البلاغه است. هدف پژوهش حاضر تحلیل و بررسی گردشگری در اسلام و متون اسلامی که دارای وجه قوی فرهنگی و اجتماعی است می­باشد. خداوند نیز در آیات متعددی از قرآن کریم به گردشگری­ و سیاحت توصیه­ی فراوانی کرده است؛ به گونه­ای که بعد از تأمین نیازهای اساسی و ایجاد امنیت در جامعه افراد را به سیر و سیاحت فراخوانده است. روش پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است. نتایج نشان داد که دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی و مدیریت گردشگری در ایران بایستی در امر تدوین راهبردهای صنعت گردشگری به منابع اسلامی از جمله قران و نهج‌البلاغه اتکاء نمایند و وجه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی‌ها را موازی با اهداف اقتصادی برجسته نمایند.fa_IR
dc.format.extent310
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانیfa_IR
dc.subjectکلید ‌واژگان: ابعاد اجتماعیfa_IR
dc.subjectابعاد فرهنگیfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectقرآنfa_IR
dc.subjectنهج‌البلاغهfa_IR
dc.titleمبانی مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری فرهنگی- اجتماعی از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه معارف و الهیات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه گلستان ، گرگان ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد شیعه‌شناسی- جامعه-شناسی دانشگاه گلستان ، گرگان ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علی آباد کتول، علی آباد کتول ،ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage303
dc.citation.epage321


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد