دوره 6, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازنمایی تاثیر مذاکرات درکاهش منازعات وافزایش همگرایی کشورهای حوزه خزرمطالعه موردی ایران و جمهوری آذربایجان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)با تشکیل کشور های مستقل قزاقستان ، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در حوزه دریای خزر که در سال 1991 میلادی صورت گرفت ، تغییراتی در نقشه های جغرافیای سیاسی جهان بوجود آورد و این حوزه را به خصوص بعد از تخمین میزان قابل توجه ...
-
بررسی تحولات ساختار اشتغال با بهرهگیری از تکنیکهای تحلیل اقتصادی؛ مورد پژوهی: استان سیستان و بلوچستان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده استان سیستان و بلوچستان با وجود دارا بودن قابلیتهای فراوان بویژه در زمینه شیلات، معدن و گردشگری از مشکل بیکاری رنج میبرد؛ که افزایش جمعیت، وجود مشکلات آبوهوایی و امنیتی و دور بودن استان از مرکز، ...
-
بررسی روش های ارتقای عملکرد اجتماعی محله های شهری نمونه موردی: محله شالمان سنندج
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده محله از تجمع و به هم پیوستگی معاشرت نزدیک، روابط محکم همسایگی و اتحاد غیر رسمی میان گروهی از مردم به وجود میآید. هدف از این پژوهش بررسی روشهای ارتقاء عملکرد اجتماعی محلههای شهری با توجهبهاصل ...
-
شناسایی و ارزیابی مشکلات راهنمایان اکوتوریسم (مطالعه موردی: راهنمایان اکوتوریسم استان تهران)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)
-
تحلیل جغرافیایی سطوح توسعه یافتگی سکونتگاه های روستایی بخش لشت نشاء از شهرستان رشت با بهره گیری از GIS
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده برنامه های توسعه یک کشور زمانی با موفقیت همراه می گردد که بر اساس ویژگی های و نیازهای مناطق و نواحی آن برنامه ریزی گردد.بدیهی است که قبل از برنامه ریزی، باید وضع موجود شناسایی و جایگاه آن در ...
-
نقش خانههای دوم بر توسعهی کالبدی سکونتگاههای روستایی(مطالعه موردی: شهرستان سمیرم، روستای ونک)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده با ورود به عصر فناوری اطلاعات، واژه ای به نام اوقات فراغت رنگ و بویی تازه به خود گرفته و اوقات فراغت به دغدغه انسان این عصر تبدیل شده است. تحولات زندگی بشر، گذر از شیوههای سنتی و روی آوردن به ...
-
بررسی رضایتمندی بازدیدکنندگان از عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری برج میلاد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده با توجه به اهمیت روز افزون صنعت گردشگری و منافع آن، بسیاری از کشورها دست به اقدامات شایان توجهی در جهت جذب گردشگران زده اند که نشان دهنده اهمیت"بازاریابی" در این صنعت است. یک مفهوم اساسی در بازاریابی، ...
-
تحلیل نقش تراکم جمعیت در بزه سرقت در سطح محلات شهری (مطالعه موردی: شهر کرمانشاه)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده گسترش سریع شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه باعث شکلگیری کلان شهرهایی در قرن حاضر گردیده که به تبع موجب ازدیاد جمعیت، تراکم شهرها و صنعتی شدن هر چه بیشتر جوامع شده است. امروزه تراکم جمعیت به عنوان ...
-
تبیین و تحلیل تأثیر ترجیحات محلی و جهت گیری هایتعصب قومی – قبیله ای در انتخاب دهیاران(مطالعه موردی: بخش مرکزی و بخش پشت آب شهرستان زابل)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار, 2014-11-22)چکیده شایسته است که در انتخاب دهیاران صرفاً ملاک ها و معیار های قانونی مد نظر شوراهای اسلامی روستا به عنوان نهاد تصمیم گیر و انتخاب کننده دهیار باشد و ترجیحات محلی و جهت گیری های تعصب قومی – قبیله ای در ...



