• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه جغرافیا
    • دوره 10, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اندیشه جغرافیا
    • دوره 10, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    SWOT-QSPM بررسی گردشگری شهری بافت میانی منطقه 14 اصفهان با استفاده از مدل

    (ندگان)پدیدآور
    چقاجردی, ایمانجلیلیان, لعیافتوحی, زیبا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    656.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه گردشگری به عنوان پویاترین فعالیت های اقتصادی عصر حاضر، از لحاظ تحرک و ایجاد زمینه های اشتغال و توسعه همه جانبه در جهان به خودنمایی پرداخته است و با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد جوامع محلی ، ایجاد فرصت های شغلی در نقاط مختلف جهان ، باعث ثبات و استقرار جمعیت در جوامع و جلوگیری از مهاجرت های بی رویه ، حفظ تعادل اکولوژیکی منابع طبیعی و حفظ ویژگی های فرهنگی شهرها می شود. بر این اساس می توان گفت که یکی از بهترین راههای نجات شهرها از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ، توسعه گردشگری شهری است.هدف از این پژوهش   بررسی گردشگری شهری بافت میانی منطقه 14  اصفهان با استفاده از مدل SWOT-QSPM می باشد. روش پژوهش  توصیفی-تحلیلی  می باشد. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده شده است.  نمونه ی آماری، با استفاده از فرمول کوکران 375 نفر می باشد.  نتایج این پژوهش نشان می دهد  که با توجه به جدول عوامل داخلی و خارجی گردشگری شهری بافت میانی منطقه 14  اصفهان استراتژی های so )تهاجمی) دارای بیشترین  وزن می باشند.این استراتژی ها به منظور حداکثر نمودن نقاط قوت و برای حداکثر نمودن فرصت ها می باشد. بنابراین منطقه 14 اصفهان دارای توانمندی برای توسعه گردشگری شهری می باشد  و بین 4 استراتژی مهم توسعه گردشگری شهری بافت میانی منطقه 14 اصفهان ، ایجاد شرایط و اتخاذ مواضع اصولی جهت جلب و جذب سرمایه های خارجی خصوصاً در جهت رونق و احیای مجدد آثار و ابنیه تاریخی  در رتبه اول ، بهره گیری از تبلیغات در سطحی گسترده رتبه دوم  ، استفاده از نیروهای بومی محله در رتبه  سوم و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای همراهی دولت در ساماندهی صنعت گردشگری اصفهان رتبه ی آخر می باشند.
    کلید واژگان
    گردشگری
    گردشگری شهری
    بافت میانی
    اصفهان
    منطقه 14
    مدل SWOT-QSPM
    جغرافیای توریسم

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه زنجان
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری دانشگاه آزاد نجف آباو
    کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزیشهری دانشگاه پیام نور تهران
    کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، گروه جغرافیا، واحد نجف آباد دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، اصفهان

    شاپا
    3451-2345
    URI
    http://geonot.znu.ac.ir/article_35960.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/369984

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب