ارزیابی میزان رضایت گردشگران از امکانات و خدمات گردشگری (مطالعة موردی بخش تاریخی- فرهنگی شهر اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
حلبیان, امیرحسینپورعیدی وند, لالهعبدالله زاده, مهدیعمرانی ساردو, زینبنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری از مهم ترین صنایع در حال رشد است و توسعة این صنعت، نیاز به برنامه های همه جانبه مناسب دارد تا بتوان در جذب گردشگران موفق بود. بسیاری از کشورها صنعت گردشگری را به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد زای خود می دانند و تلاش در راه توسعة آن دارند. بر اساس گزارش های ارائه شده به وسیلة سازمان جهانی گردشگری، درآمد اغلب کشورها از گردشگری در سال های اخیر با سرعت چشمگیری در حال افزایش بوده است. مقالة حاضر با هدف ارزیابی میزان رضایت گردشگران ورودی به بخش تاریخی- فرهنگی شهر اصفهان، جهت برنامه ریزی بهتر و صحیح تر صنعت گردشگری این شهر صورت گرفته است. مقاله بر اساس یافته ها و نتایج یک بررسی میدانی در بخش تاریخی- فرهنگی شهر اصفهان در سال 1389تهیه شده است. پژوهش به صورتی طراحی شده است که ضمن ارزیابی میزان رضایت گردشگران از امکانات و خدمات گردشگری در این بخش از شهر اصفهان، پیشنهاداتی جهت استفادة بهینه از امکانات و خدمات موجود گردشگری ارائه نماید. نتایج پژوهش نشان می دهد که سطح رضایت گردشگران از امکانات و خدمات گردشگری شهر اصفهان در سطح بالایی قرار دارد.
کلید واژگان
گردشگریخدمات گردشگری
رضایت گردشگران
شهر اصفهان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2008-10-221387-08-01
ناشر
دانشگاه زنجانسازمان پدید آورنده
هیات علمی/دانشگاه پیام نوراصفهانکارشناس ارشد/دانشگاه اصفهان
کارشناس ارشد/دانشگاه اصفهان
کارشناس ارشد/ دانشگاه اصفهان




