نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضاطبع, سیده خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorحیدری چیانه, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:48:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:48:55Z
dc.date.available1399-07-09T09:48:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:48:55Z
dc.date.issued2014-03-21en_US
dc.date.issued1393-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-01-01en_US
dc.date.submitted1390-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرضاطبع, سیده خدیجه, حیدری چیانه, رحیم. (1393). تحلیلی بر برنامه ریزی حمل و نقل شهری مبتنی بر رویکرد CDS با استفاده از نرم-افزار Super Decisions (مطالعه موردی: کلان شهر رشت). نشریه جغرافیا و برنامه ریزی, 18(47), 71-108.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8087
dc.identifier.urihttps://geoplanning.tabrizu.ac.ir/article_1440.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/369213
dc.description.abstractحمل و نقل یکی از مهم­ترین بخش­های زیربنایی شهرها بوده از این­رو برنامه­ریزی مناسب برای آن، پایه اولیه موجودیت و تبیین روابـط متقابل فضایی شـهرها را ممکن مـی­سازد. ضعف مدیریت و عدم وجود برنامه­های یکپارچه سبب بروز چالش­هایی در بهره­برداری از قابلیت­های کنونی سیستم حمل و نقل شهری شده است. داده­های مورد نیاز تحقیق، با استفاده از متدولوژی CDS از طریق منابع کتابخانه­ای و با نظرسنجی یک سوم از مسئولان بخش حمل و نقل با روش نمونه­گیری تصادفی ساده در کلانشهر رشت جمع­آوری گردید. برای روایی و اعتبار پرسشنامه از آزمون کرونباخ و برای تدوین استراتژی­ها از ماتریس SWOT، SPACE و برای اولویت­بندی راهبردها از روش QSPM و ANP استفاده شد. نتایج حاصل از ماتریس  SWOT دارای نمره­های ارزیابی 23/2 و 87/2 می­باشد از این­رو موقعیت حمل و نقل شهری رشت در موقعیت تدافعی قرار گرفته و برای برنامه­ریزی آن راهبرد تدافعی را باید برگزید همچنین نتایج ارزیابی SPACE مشابه یافته­های ماتریس سوات است. محورهای اصلی برنامه­ریزی مذکور بر اساس ارتقای مدیریت و برنامه­های سازمانی، تأمین بودجه مالی، به­کارگیری نیروی انسانی متخصص، ارتقای زیرساخت فنی- ارتباطی و شاخص­های حقوقی و فرهنگی اولویت­بندی گردید و سپس بر اساس تحلیل و ارزیابی معیارها و زیرمعیارها در قالب شاخص­های محیطی و ساختاری، شش گزینه پیشنهادی مطرح گردید که در این میان استراتژی­های موثر به ترتیب اهمیت، ارتقای مدیریت و برنامه­های سازمانی با 95/30 درصد، تأمین مالی با 32/22 درصد و به­کارگیری نیروهای چند تخصصی با 94/14 درصد، ارتقای زیرساخت­های فنی- ارتباطی با 70/12 درصد، ارتقای فرهنگی با 01/10 درصد و ارتقای حقوقی با 97/8 درصد می­باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofنشریه جغرافیا و برنامه ریزیfa_IR
dc.relation.ispartofGeography and Planningen_US
dc.subjectحمل و نقل شهریfa_IR
dc.subjectCDSfa_IR
dc.subjectANPfa_IR
dc.subjectSuper Decisionsfa_IR
dc.subjectرشتfa_IR
dc.titleتحلیلی بر برنامه ریزی حمل و نقل شهری مبتنی بر رویکرد CDS با استفاده از نرم-افزار Super Decisions (مطالعه موردی: کلان شهر رشت)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentجغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentگروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue47
dc.citation.spage71
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد